شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : 30672
منبع : روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم
شهردار قم در جمع خبرنگاران عنوان كرد:

تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام اولويت اصلي است/جابجايي اتوبوسي نداريم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم يكي از اولويت‌هاي اصلي برنامه كاري خود را تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام شهري عنوان كرد.
تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام اولويت اصلي است/جابجايي اتوبوسي نداريم
به گزارش قم نیوز،سيد مرتضي سقائيان نژاد شامگاه ديروز پس از برگزاري مراسم معارفه‌اش به عنوان شهردار قم در اولين گفتگو با خبرنگاران استان قم، با اشاره به برنامه‌هايش براي اداره شهر، اظهار داشت: در ابتداي آغاز به فعاليت در شهرداري قم بايد يك بررسي و ارزيابي از نقاط ضعف و قوت شهر و شهرداري داشته باشيم.

وي افزود: برخي از نقاط ضعف بارزي را كه مي‌توان طي مدت ۲۰ ماه تا پايان فعاليت شوراي اسلامي شهر قم حل كرد، در برنامه ريزي‌ها در اولويت اصلي قرار خواهند گرفت.

شهردار قم بيان کرد: يكي از بحث‌هايي كه مي‌شود طي مدت ۲۰ ماه به آن پرداخت، موضوعات خدمت شهري است كه در اين زمينه در قم جا براي كار بسيار است.

وي يكي ديگر از اولويت‌هاي كاري خود در قم را پرداختن به مسائل خدمات شهري عنوان كرد و افزود: در زمينه خدمات شهري اصفهان، شهر موفقي بوده و در سال‌هاي اخير در ايجاد فضاي سبز، سرانه اين بخش را از ۱۴ متر به ۲۷ و نيم متر رسانده‌ايم كه همين برنامه را بايد در قم پياده كنيم چرا كه از موضوعات مهم و حياتي قم است.

سقائيان نژاد ادامه داد: در سال‌هاي اخيز بيش از ۹۷۰ پارك محله‌اي در اصفهان ايجاد كرديم كه اين برنامه را در قم ادامه خواهيم داد.

منابع شهرداري بايد ساماندهي شود
شهردار قم با بيان اينكه منابعي كه امروز در اختيار داريم بايد ساماندهي شود، گفت: هم اكنون شهرداري قم بدهي‌هايي دارد كه بايد برنامه ريزي كرد تا اين بدهي‌ها شهرداري را فلج نكند و در اين زمينه بايد بررسي كرد كه چگونه مي‌توان از ظرفيت‌ها استفاده كرد تا به مرور زمان طي سال‌هاي آينده بدهي‌ها را پرداخت كرد.

سقائيان نژاد با بيان اينكه به نظر مي‌رسد قم در زمينه فرهنگ شهري با مشكل مواجه باشد، افزود: قم شهري است كه مهاجرپذير است و بايد برنامه‌ها به گونه‌اي باشد كه همه زائران و مجاوران در قم مورد تكريم باشند و اين وظيفه شهرداري است.

وي افزود: بايد بررسي كرد و ديد چگونه مي‌شود شأنيت ام القراي جهان اسلام را حفظ كرد كه در اين عرصه نيازمند برنامه ريزي‌هاي بلند مدت و يا كوتاه مدت هستيم.

شهردار قم در ادامه سخنانش، تكميل پروژه‌هاي نيمه تمام را از اولويت‌هاي برنامه كاري خود در قم عنوان كرد و افزود: از روز يكشنبه كه كارمان در قم آغاز خواهد شد، بررسي تمامي پروژه‌هاي نيمه تمام در اولويت است و تصميمات لازم براي تسريع اين پروژه‌ها اتخاذ خواهد شد.

به رسانه‌ها اعتقاد كامل دارم
وي در ادامه در خصوص چگونگي نگاه وي به نقش رسانه‌ها در پيشبرد برنامه‌ها در قم گفت: من به رسانه‌ها اعتقاد كامل دارم و در اصفهان يك ساختمان ۸ طبقه را به رسانه اختصاص داده‌ايم.

سقائيان نژاد گفت: كار رسانه مردمي است و از اين طريق مي‌توان مشكلات مردمي را به شهرداري و همچنين مشكلات و تنگناهاي شهرداري را به مردم انتقال داد كه اين ارتباط دو سويه در راستاي حل مشكلات شهري بسيار راهگشا است.

وي تأكيد كرد: امروز دنياي ارتباطات است و خبرنگاران و رسانه‌ها مي‌توانند در زمينه‌هاي مختلف از جمله جذب سرمايه گذاران، شناساندن جايگاه قم در كشور و جهان و افزايش اعتماد سازي بين مردم و مجموعه شهرداري نقش آفرين باشند.

چهار نيروي كليدي را با خودم مي‌آورم
شهردار قم در پاسخ به سئوال خبرنگار ديگري كه در زمينه جابجايي مديران شهرداري و استفاده از نيروهاي بومي از وي پرسيده بود، گفت: برنامه اصلي من شناخت نيروهاي بومي و استفاده از همين افراد است اما امكان دارد سه يا چهار نيروي كليدي را با خودم بياورم اما با جابجايي اتوبوسي نيروها مخالفم.

سقائيان نژاد تصريح كرد: كساني كه در شهرداري كار كردند، مشكلات شهر و شهرداري را بهتر مي‌دانند و اين افراد بومي بسيار مي‌توانند ما را ياري دهند

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchi-nx.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما