شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 30802
آیت‌الله ری‌شهری:

پاسخگویی به شبهات در اولویت برنامه‌های پژوهشکده تفسیر قرار گیرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با تأکید بر ضرورت نیازسنجی پژوهش‌های تفسیری، گفت: امروز در مقابل هجمه‌های دشمن نسبت به قرآن پاسخگویی به شبهات باید در اولویت برنامه‌های پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد.
پاسخگویی به شبهات در اولویت برنامه‌های پژوهشکده تفسیر قرار گیرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری ظهر امروز در جلسه بررسی و عملکرد گروه‌های علمی پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) با موفق ارزیابی کردن روند فعالیت‌های پژوهشی این پژوهشکده طی سه سال گذشته اظهار داشت: اقدامات صورت گرفته قابل تقدیر است، البته باید زمینه فعالیت‌ها بیش از پیش فراهم شود.

وی با تأکید بر ضرورت نیازسنجی پژوهش‌های تفسیری گفت: امروز در برابر هجمه‌های دشمن نسبت به قرآن پاسخگویی به شبهات باید در اولویت برنامه‌های پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) قرار گیرد.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اهمیت کیفیت طرح‌های پژوهشی کمتر از کمیت آن نیست گفت: نیازسنجی پژوهشی امری ضروری است، باید با شناخت نیازها به انجام پژوهش پرداخت تا شاهد نتایج مطلوب آن در جامعه باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی گفت: باید فعالیت‌های مورد نیاز کودکان، ‌نوجوانان و جوانان را دسته‌بندی کنیم و محصولات فرهنگی تولید کنیم که کار مهمی است.

شناسایی و احیای میراث تفسیری امامیه
محمود ملکی مدیر گروه احیا و بازسازی متون تفسیری پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) هم در این جلسه بیان کرد: این گروه به دنبال بازیابی آثار تفسیری قرآنی امامیه از دل آثاری مانند کتب شیخ صدوق، شریف کافی و دیگر آثار بزرگان متقدم است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس از سال ۹۳ کار را شروع کردیم و بر اساس اهداف مشخص شده بازیابی متون تفسیری در اولویت قرار گرفته است.

مدیر گروه احیا و بازسازی متون تفسیری پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) با بیان اینکه شناسایی و احیای میراث تفسیری امامیه از وظایف این گروه است گفت: برگزاری نشست‌های علمی در موضوع بازیابی تفسیری و پالایش میراث روایی اهل بیت(ع) و عرضه روایات تفسیری بر اساس اصول احیا و بازیابی در قالب کتاب و آثار دیجیتال از وظایف دیگر است.

پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) یکی از چهار پژوهشکده پژوهشگاه قرآن و حدیث است که در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث فعالیت دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcci4q1.2bqxx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما