سه شنبه ۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 31029

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۲

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۲پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۲به شرح زیر است:

آیت الله العظمی مکارم شیرازی: جناح‌های سیاسی فضای ماه رمضان را با تعبیرات زننده آلوده نکنند
آیت‌الله محمد یزدی: رهنمود های رهبری بر همه امور حاکم است
آیت‌الله حسینی بوشهری: رسانه ملی از ظرفیت عظیم‌حوزه و روحانیت استفاده کافی نکرده است
آیت‌‌الله خاتمی: تیم مذاکره کننده سربازان واقعی نظام هستند
آیت‌الله بهشتی: عمل کردن به اصول فکری امام مانع از تحریف ایشان می‌شود
وزیر امور خارجه: طرف‌های مذاکره زیاده خواهی نکنند


** جام جم ۹۴/۴/۲
* دفتر ولایتی ادعای سایت ویکی لیکس را تکذیب کرد
دفتر علی اکبر ولایتی، ‌رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در اطلاعیه‌ای ادعای منتشر شده در سایت ویکی لیکس را تکذیب کرد.
دفتر ولایتی اعلام کرد: ادعای سایت ویکی لیکس مبنی بر این که در سال ۲۰۰۷ یک پزشک ایرانی (مجهول‌الهویه)در دیدار با یک دیپلمات آمریکایی از او برای فعالیت انتخاباتی درخواست کمک مالی کرده است،‌ از اساس دروغ بوده و قویا تکذیب می‌شود.

** همشهری ۹۴/۴/۲
* ظریف: طرف‌های مذاکره زیاده خواهی نکنند
شروع دور نهایی مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ در لوکزامبورگ در شرایطی است که به نظر می‌رسد اختلاف‌ها میان طرف‌های گفت و گو، دستیابی به پیشرفت را تا حدودی دشوارتر کرده است.
محمود جواد ظریف گفت که طرف‌های مذاکره کننده از زیاده خواهی و ادعاهای خارج از چارچوب‌های بین‌المللی خودداری کنند تا دستیابی به توافق ممکن شود.
ظریف دیروز با بیان اینکه هر چند اختلافات همچنان باقی است، اما تلاش‌ها متمرکز بر اتمام کار در نخستین فرصت ممکن است، تأکید کرد که اهمیت دستیابی به توافق خوب و مناسب بیشتر از چند روز دیر یا زود شدن گفت و گوهاست.
وزیر امور خارجه دیروز با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.
* ورود و خروج از آسمان ایران باید با هماهنگی باشد
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(صلی الله علیه و آله و سلم) اولویت دفاعی کشور را دفاع از هوا و فضای جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
امیر فرزاد اسماعیلی با بیان اینکه ورود و خروج از آسمان ایران باید با هماهنگی و اجازه باشد گفت: این حق برای همه کشورهای تابع قوانین هوانوردی وجود دارد.

** کیهان ۹۴/۴/۲
* نژاد پرستی و برده‌داری در «دی.ان.ای» ماست
رئیس جمهور آمریکا در دومین واکنش رسمی خود به قتل ۹ سیاه‌پوست در کلیسای سیاهان توسط یک جوان نژاد پرست ۲۱ ساله تصریح کرد که نژاد پرستی در آمریکا درمان نشده و بخشی از «دی.ان.ای» آمریکایی‌ها را برده‌داری تشکیل می‌دهد.
اوباما:‌ رویکردها و مواضع نسبت به نژاد در آمریکا به طور قابل ملاحظه‌ای بهبود یافته اما باید پذیرفت، میراث برده‌داری سایه طولانی افکنده و هنوز این میراث بخشی از «دی.ان.ای» ما است.
تسلط انجمن ملی سلاح بر کنگره بسیار شدید است و همین مسئله مانع از تصویب طرح اعمال محدودیت در حمل سلاح می‌شود.
این موضع‌گیری اوباما، به دنبال افزایش اعتراض‌ها نسبت به افزایش شدید قتل‌های نژاد پرستانه در آمریکا صورت می‌گیرد.
* بازگشت سفیر مصر به اسرائیل!
وزارت کشور مصر تصریح کرد، بعد از سه سال، این کشور سفیر جدیدی به تل آویو اعزام می‌کند.
وزارت کشور مصر اعلام کرد «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور این کشور را به عنوان سفیر مصر به تل آویو انتخاب کرده است.
«خیرت» جایگزین «عاطف سالم» سفیر پیشین مصر در سرزمین‌های اشغالی می‌شود که در جریان انقلاب مصر از اسرائیل خارج شده بود.
* سازمان ملل گرفتار خرافه است
استاد درس خارج حوزه گفت: سازمان مللی که قرار است بر جهان حکومت کند و عدل را در جامعه جهانی منتشر نماید و عقول را بالا ببرد هنوز خود گرفتار خرافه است.
آیت‌الله سبحانی خاطر نشان کرد: انسان نباید سنت‌های جاهلی را امضا کند؛ حتی اگر کسی ناراحت شود؛ از جمله اینکه برخی نام پلاک خود را ۱۳ نمی‌گذارند و آن را ۱+۱۲ می‌گذارند.
استاد درس خارج حوزه گفت: حتی در سازمان ملل نیز طبقه ۱۳ ندارد؛ این سازمان مللی که قرار است بر جهان حکومت کند و عدل را در جامعه جهانی منتشر نماید و عقول را بالاببرد هنوز هم از عدد ۱۳ می‌ترسد؛ دین ما دین تعقل است و هر سنتی که با تعقل سازگار نباشد ما با آن مخالفیم.
* بیشتر مشکلات مربوط به سوء مدیریت‌هاست مسائل داخلی ربطی به تحریم‌ها ندارد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مشکلات ما مربوط به سوء مدیریت‌هاست و بخش کوچکی مربوط به تحریم‌ها می‌شود و ما نباید همه مسایل‌مان را به تحریم مرتبط کنیم، زیرا خیلی از این مسایل داخلی ربطی به تحریم‌ها ندارد.
علی لاریجانی گفت: ‌ایران کشوری پهناور و با امکانات زیاد است ولی بخش خصوصی کشور متناسب با این امکانات رشد نکرده و این در حالی است که برخی همسایگان که از نظر استعداد و امکانات وضع مطلوبی ندارند با اعتماد به بخش خصوصی توانستند به بازارهای بسیاری از کشورها راه پیدا کنند.

** شرق ۹۴/۴/۲
* زریبافان در بهارستان
عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی، از بررسی پرونده تفحص از بنیاد شهید با حضور مسعود زریبافان خبرداد. این جلسه دیروز در کمیسیون برگزار شد و از امیر خجسته، رئیس کمیته تفحص از بنیاد شهید، نیز دعوت به عمل آمده است. خجسته پیش تر از کارشکنی و طولانی شدن روند بررسی پرونده در کمیسیون اجتماعی گله کرده بود.
* تمدید تحریم‌های روسیه توسط اروپا
وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تمدید شش ماهه تحریم‌های روسیه به بهانه مداخله در نا آرامی‌های اوکراین، موافقت کردند.
به گزارش رویترز، با این اقدام اتحادیه اروپا تحریم‌های روسیه تا ژانویه ۲۰۱۶ تمدید شد.

** ایران ۹۴/۴/۲
* اعتماد ۵/۸۷ درصد پایتخت نشینان به تیم مذاکره کننده هسته ای
برپایه تازه‌ترین نظر سنجی ۵/۸۷ درصد پاسخگویان اعلام کردند به تیم مذاکره کننده هسته‌ای اعتماد دارند.
بر اساس این نظر سنجی که در ۲۲ منطقه تهران انجام شده است، اکثریت قریب به اتفاق شهروندان تهرانی(۱/۹۴ درصد)، تیم مذاکره کننده را مطیع رهبری دانستند.
* افشای سند قدردانی ترکیه از کمک ۵۰ میلیون دلاری عربستان
ویکی لیکس سندی را در مورد قدردانی وزارت خارجه ترکیه از کمک ۵۰ میلیون دلاری پادشاه عربستان به سوری‌ها در ترکیه فاش کرد.
پایگاه اینترنتی «اوداتی‌وی‌« در ترکیه سندی را چاپ کرد که نشان می‌دهد، ‌وزارت خارجه ترکیه در تاریخ ۲ ژانویه ۲۰۱۳ از پادشاه به خاطر دریافت نقدی مبلغ ۵۰ میلیون دلار بابت کمک به سوری‌هایی که در ترکیه به سر می‌برند از پادشاه عربستان تشکر کرده است.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۴/۲
* برای احیای اقتصاد به بخش خصوصی اعتماد دارم
رئیس جمهور تاکید کرد که دولت برای احیای اقتصاد کشور به بخش خصوصی اعتماد دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار اصناف، کارآفرینان و خیرین که روز گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد، موفقیت دولت در ۲۲ ماه گذشته را به دلیل حضور و حمایت مردم دانست و اظهار کرد: در بخش اقتصاد مردم بودند که توانستند به بازار آرامش بدهند.
* رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی می‌گوید: محمود احمدی‌نژاد چندین مرتبه از سوی دستگاه قضایی به دادگاه احضار شده اما او در هیچ یک از جلسات دادگاه شرکت نکرده است.
محمد علی پورمختار در گفتگو با خبر آنلاین درپاسخ به این سوال که شکایت مجلس از رئیس جمهور سابق به چه سر انجامی رسیده است؟ و آیا شاهد حضور احمدی‌نژاد در دادگاه خواهیم بود؟ گفت: احمدی‌نژاد در چند نوبت فراخوانده شده و از وی خواسته شده است که در دادگاه حضور پیدا کند اما ظاهرا وی از حضور در دادگاه امتناع کرده است.

** وطن امروز ۹۴/۴/۲
* یادداشت همکاری تهران و دمشق برای تامین امنیت سوریه
ایران و سوریه در جریان دیدار دیروز وزرای کشور ۲ کشور، یادداشت و تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
تفاهمنامه همکاری بین ۲ کشور ایران و سوریه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و محمد الشعار، وزیر کشور جمهوری عربی سوریه امضا شد.
* انتقال مجروحان تکفیری به اسرائیل
ارتش اسرائیل مجروحان گروه تروریستی جبهه النصره را از اطراف روستای الحضر در استان القنیطره به داخل فلسطین اشغالی منتقل کرد.
پایگاه خبری الحدیث نیوز نوشت: «واحدهای نظامی ارتش اسرائیل شماری از زخمی‌های درگیری‌های مسلحانه اطراف روستای حضر در حومه القنیطره را به داخل جولان اشغالی سوریه برای درمان انتقال داده است.»

** جوان ۹۴/۴/۲
* مجازات مأموران سعودی غیر از اعدام باشد، اعتراض می‌کنیم
حسن قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه، با اشاره به درخواست مجازات اعدام برای دو مامور خاطی فرودگاه جده توسط دادستان جده گفت: ‌در صورتی که حکمی جز این صادر شود، درخواست تجدید نظر خواهیم کرد.
* اسرائیل در جنگ غزه مرتکب جنایت جنگی شده است
سازمان ملل نتایج تحقیقات درباره جرائم جنگی رخ داده در جریان حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ را منتشر کرد.
در این گزارش ۱۱۳ صفحه‌ای که قرار است به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار بگیرد به «حوادث وحشتناک» و جزئیات این حوادث پرداخته شده که از جمله آنها کشته شدن ۵۵۱ کودک در جریان حملات هوایی رژیم صهیونیستی است.
استفاده از سلاح‌های جنگی در سرکوب تظاهرات کرانه باختری در جریان جنگ غزه نیز از جمله موارد نقض حقوق بشر محسوب می‌شود که اسرائیلی‌ها مرتکب شده‌اند.
* تیم مذاکره کننده سربازان واقعی نظام هستند
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ضمن آرزوی توفیق برای تیم مذاکره کننده، متهم کردن مذاکره کنندگان ارشد را امری ناروا دانست و آنان را سربازان واقعی نظام خواند.
آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: باید دانست که ملت بزرگ ایران همواره نان مقاومت خود را می‌خورد.
وی ادامه داد: هر اندازه که بر اقتدار خود بیفزاییم به همان اندازه می‌توانیم حضور مقتدرانه‌ای در عرصه سیاسی داشته باشیم.

** آفتاب یزد ۹۴/۴/۲
* آتش بس لازمه برگزاری دور بعدی مذاکرات یمن است
فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن تاکید کرد که برقراری آتش بس لازمه دور بعدی گفتگوهای طرف‌های یمنی خواهد بود اسماعیل ولد شیخ احمد ضمن ابراز خوشبینی نسبت به ادامه گفت و گوهای صلح اضافه کرد که این یک گفتگوی یمنی ـ یمنی است و باید توسط خود یمنی‌ها هدایت شود.

** رسالت ۹۴/۴/۲
* بیشتر از فشار دشمن ازسوء مدیریت رنج می‌بریم
دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران: ارتفاعات تحریم را می‌توان مانند ارتفاعات الله اکبر فتح کرد.
چمران واقعی را باید شب عملیات سوسنگرد شناخت.
پاوه آزاد نمی‌شد، کل کردستان از دست می‌رفت.
گمشده جامعه ما روحیه چمرانی است.
* طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای پشتیبانی از تیم هسته‌ای است
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران پشتیبان تیم مذاکره کننده هسته‌ای است.
محمد نبی حبیبی با اشاره به تصویب کلیات طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای اظهار داشت: طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران یک طرح مفید و کارساز می‌تواند تلقی شود.
وی ادامه داد: نمایندگان مردم باید در کلیات و جزئیات آنچه در مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌شود، قرار گیرند. بنابراین اصل طرح مجلس از نظر حزب‌ موتلفه اسلامی مورد تایید است.
* جناح‌های سیاسی فضای ماه رمضان را با تعبیرات زننده آلوده نکنند
آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان، گفت: در این ماه عزیز جناح‌های مختلف سیاسی و اجتماعی باید بکوشند فضای آن را با سخنان تند و تعبیرات زننده آلوده نکنند و اگر قبلا چنین چیزی از آنها سرزده جدا در پیشگاه خدا عذرخواهی کنند.
در این پیام، آمده است: کشورما لحظات بسیار حساسی از عمر سیاسی و اجتماعی خود را می‌گذراند و دشمن دندان تیز کرده و در کمین نشسته و هر روز بهانه نامعقول تازه‌ای می‌گیرد و از هر موضوعی برای پاشیدن بذر اختلاف استفاده می‌کند.

** مردم سالاری۹۴/۴/۲
* محمد‌ هاشمی رفسنجانی: منظور امام از استقلال سیاسی قطع رابطه با کشورها نبود.
* آزادی ۱۱ حاشیه ساز مراسم ارتحال امام(ره)
مدیر کل امنیتی وزارت کشور گفت: ‌۱۱ نفر از افرادی که در مراسم ارتحال امام(ره) حاشیه ایجاد کردند، همان روز توسط سپاه دستگیر شده اند.
جواد زرین کلاه در نشست خبری خود گفت: این افراد مورد بازجویی قرار گرفتند و بعد از آن که از آنها تعهد گرفته شد آزاد شدند. پرونده این افراد تشکیل شده و در حال بررسی است.
* انتقادات تند پاپ
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در راهپیمایی هزاران جوان در اولین سفرش به شهر ایتالیایی تورین شدیدا از صنایع اسلحه سازی انتقاد کرد و گفت: این ریاکاری است که افرادی که سازنده تسلیحات هستند و یا در صنایع تسلیحاتی سرمایه گذاری می‌کنند، خود را مسیحی بدانند.

** فرهیختگان ۹۴/۴/۲
* ضرب الاجل برای پاسخ به استعلام پرونده پرداخت‌های رحیمی؛ هشدار اصل ۹۰ به دادگستری تهران
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ برای دادگستری تهران ضرب‌الاجل تعیین کرد و هشدار داد اگر تا تاریخ مشخص شده، پاسخ استعلام اسامی ۲۷۰ نامزد مجلس هشتم که از محمد رضا رحیمی، معاون اول دولت دهم محمود احمدی نژاد پول دریافت کرده اند، داده نشود، کمیسیون اصل ۹۰ اقدامات قانونی خود را انجام خواهد داد.
محمد علی پورمختار، رئیس این کمیسیون ۴ اسفندماه اعلام کرد نامه درخواست بررسی موضوع مورد ادعای رحیمی، به قوه قضائیه ارسال شده است.
اما با گذشت ۴ ماه از این خبر هنوز خبری از استعلام‌ها نیست.
دیروز رئیس کمیسیون اصل ۹۰ که نسبت به تاخیر قوه قضائیه گلایه داشت اعلام کرد که تاکنون سه بار از دستگاه قضا استعلام شده، اما تاکنون پاسخی دریافت نشده است.
* گفت و گوهای ژنو درباره یمن از سر گرفته می‌شود
حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه با بیان اینکه گفت و گوهای ژنو درباره یمن با محوریت سازمان ملل از سر گرفته می‌شود، گفت: تداوم حملات علیه یمن در ماه رمضان هیچ توجیه اسلامی و انسانی ندارد.

** آفرینش ۹۴/۴/۲
* اگر لازم باشد چند روز بیشتر گفت و گو می‌کنیم
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان درباره نتایج پنج روز نشست‌های فشرده با نمایندگان کشورهای ۱+۵ در وین گفت: همانگونه که بارها گفته شده این مهلت برای ما نهایی نیست و اگر لازم باشد که چند روز بیشتر گفتگو کنیم این کار را انجام خواهیم داد.
آنچه که برای ما مهم است رسیدن به یک توافق مطلوب و مورد قبول برای ملت ایران ست.
عراقچی افزود: اختلاف نظرهایی که در خصوص متن توافقنامه وجود دارد مقداری کمتر شده اما پیشرفت کار به آن اندازه‌ای که انتظار داشتیم نیست.
* حمله طالبان به پارلمان افغانستان
در حمله انتحاری طالبان به پارلمان افغانستان و تیراندازی‌های پس از آن مقابل پارلمان افغانستان ۲۱ غیر نظامی زخمی شدند.

** ابتکار ۹۴/۴/۲
* قرارگاه خاتم الانبیا نباید رقیب بخش خصوصی باشد
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: این که گفته شود قرارگاه خاتم الانبیاء ۵ هزار ماشین آلات دارد که می‌توان از آنها در جهت توسعه کشور بهره گرفت طبیعی است که دولت حتما از این ظرفیت استفاده خواهد کرد.
البته دولت و قرارگاه اصرار دارند هیچ جایی نباید قرارگاه خاتم‌الانبیاء رقیب بخش خصوصی باشد و باید آنجایی حضور پیدا کند که بخش خصوصی احساس نکند قرارگاه مزاحم آنهاست.
* سوریه، ناامن‌ترین کشور جهان
بر اساس شاخص جهانی صلح در سال ۲۰۱۵ سوریه در مرتبه صد و شصت و دوم و آخر جهان و به عنوان ناامن‌ترین کشور برای دومین سال پیاپی معرفی شد.

** قدس ۹۴/۴/۲
* جایزه شرم آور داعش به نیروهای خود
گروه داعش با برگزاری مسابقه حفظ قرآن برای عناصر این گروه تروریستی، جایزه آنان را زنان اسیر اعلام کرده است.
نتیجه مسابقه روز ۲۱ رمضان اعلام و توزیع جوایز شرم‌‌آور آن درشب عید فطر انجام می‌شود.

** خراسان ۹۴/۴/۲
* پیشنهاد مشروط روسیه به ایران برای تحویل آنتی ۲۵۰۰ به جای اس – ۳۰۰
روزگذشته همزمان با آن که سرمدی، معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرگزاری اسپوتنیک از ادامه رایزنی‌ها برای مکانیزم لغو شکایت ایران از روسیه به خاطر تخطی در قرارداد فروش اس – ۳۰۰ خبر داده، روزنامه روسی کامرسانت اعلام کرد: اگر شکایت ایران از روسیه به خاطر عدم تحویل سامانه دفاع موشکی اس – ۳۰۰ باز پس گرفته شود؛ مسکو و تهران قرار داد جدیدی در خصوص تحویل سامانه دفاع موشکی بهتری از خانواده اس – ۳۰۰ موسوم به سامانه آنتی ۲۵۰۰ را امضا خواهند کرد.

** اعتماد ۹۴/۴/۲
* حضور ناوگروه ارتش در تنگه باب المندب جوابی به یاوه‌گویی دیگران بود
دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بسیاری از کشورها تصور می‌کردند با شرایط حاکم بر منطقه، ایران محدوده تنگه باب المندب را ترک می‌کند ولی حضور ناوگروه ارتش در این منطقه، ‌جوابی به یاوه‌گویی دیگران بود.
* شورای نگهبان به طرح نحوه فعالیت احزاب ایراد گرفت
طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب جلسه مورخ ششم خردادماه ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۷/۰۳/۱۳۹۴ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و هشت ایراد به آن گرفته و به مجلس برگردانده شد.
* راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود
مراسم و راهپیمایی روز جهانی قدس جمعه ۱۹ تیرماه مصادف با بیست و سوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

** کلید ۹۴/۴/۲
* انصراف اعضای کمیسیون اجتماعی از استیضاح
عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به جلسه اعضای کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش از درخواست آنها بر لغو طرح استیضاح خبر داد و گفت: «در هفته جاری آقای فانی برای ارایه توضیحاتی در مورد وضعیت معیشت معلمان در این کمیسیون حضور یافت که اعضای این کمیسیون از این توضیحات قانع شدند.»
* مشارکت سران قوا در کمک به آزادی زندانیان نیازمند
کمک‌های سران قوای سه گانه در بیست و هشتمین جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند مشخص شد.
رئیس جمهور مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان، رئیس قوه قضائیه مبلغ ۵۰ میلیون تومان و رئیس قوه مقننه مبلغ ۵۰ میلیون به این امر خدا پسندانه اختصاص دادند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی
رهنمود‌های رهبری بر همه امور حاکم است

حوزه/ آيت‌الله يزدي در ديدار شهردار جدید قم گفت: شهر قم به دليل وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمكران و حضور مراجع تقليد داراي جايگاه خاص و ويژه‌اي است و بايد در اداره شهر به اين مسائل توجه لازم را داشته باشيد.
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با بيان اينكه عمل به رهنمودهاي رهبري به عنوان ولي امر مسلمين بر همه امور حاكم است بيان كرد: رضايت عموم را بر رضايت افراد مقدم بداريد.
ریس مجلس خبرگان با اشاره به اینکه در انجام وظیفه خود به شرح وظایف و سیاست‌های کلی حاکمیت عمل کنید بیان کرد: امیدواریم که در این شهر بتوانید منشا خیر و برکت باشید و از شما به نیکی یاد شود.

رسانه ملی از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت استفاده کافی نکرده است
حوزه/ آیت‌الله حسینی بوشهری، در دیدار جمعی از مدیران اداره کل پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما به تشریح لزوم استفاده از ظرفیت‌های عظیم حوزه در جهت ارتقای سلامت کیفی صدا و سیما و لزوم تعامل مدیران رسانه ملی با حوزه پرداخت و با ابراز تاسف از عدم استفاده مناسب و کافی رسانه ملی از ظرفیت‌های حوزه علمیه و بزرگان دینی گفت: باید اعتراف کنیم که هنوز بین ظرفیت‌های موجود و بهره برداری از این ظرفیت‌ها، فاصله زیادی وجود دارد و متاسفانه تاکنون آنگونه که شایسته است از ظرفیت عظیم حوزه و روحانیت به نفع رسانه ملی استفاده کافی نشده است.

عمل کردن به اصول فکری امام مانع از تحریف ایشان می‌شود
رسا/ آیت‌الله بهشتی با تاکید بر مقابله جدی با تئوری سازان نفی استقلال ملی، گفت: هرکس و هر نهادی بخواهد در مقابل استقلال ملی سخنی بگوید و ریشه‌ها را قطع کند باید به هر شکلی که می‌توان جلوی این مسأله و چنین پدیده هایی را گرفت.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به وظیفه علما، نخبگان و دلسوزان انقلاب در زمینه مقابله با تحریف شخصیت حضرت امام اظهار داشت: وظیفه معلوم است، عمل، رفتار و برنامه‌های خودمان به لحاظ فردی، اجتماعی و سیاسی باید بر اساس اصول فکری امام در عمل پیاده شود، اگر علما، نخبگان و دلسوزان اصول فکری حضرت امام را در عرصه عمل پیاده کنند این مسأله مانع از تحریف شخصیت امام راحل می‌شود.

صهیونیست‌ها در خدمت تروریست‌های سوری
تسنیم/ اعضای دروزی‌های سوری، به یک خودرو نظامی اسرائیل که حامل تروریست‌های مجروح سوری بود، در بخش اشغالی بلندی‌های جولان حمله کردند. در پی این حمله یکی از (تروریست‌های) مجروح سوری کشته شد.»
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند در پی این حمله، بین اهالی روستای مجدل شمس و نیروهای اسرائیلی درگیری رخ داد که ۲ نظامی اسرائیلی مجروح شدند. بر این اساس، صدها تن از تروریست‌ها که در ۴ سال گذشته در درگیری با نیروهای دولتی این کشور مجروح شدند، در بیمارستان‌های اسرائیل درمان شده‌اند.

جزئیات طرح هسته‌ای مجلس تصویب شد
مهر/ در جلسه علنی امروز مجلس جزئیات طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران با ۲۱۳ رای موافق (۸۴ درصد آرا) نمایندگان به تصویب رسید.علیرغم مخالفت دولت با این طرح، نمایندگان با ۲۱۳ رای موافق، ۱۰ رای مخالف، ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر در مجلس طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای را به تصویب رساندند.

دلیل تمایل اوباما برای اتمام زمان مذاکرات
فارس/ یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: مذاکره‌کنندگان این کشور مایل به تمدید ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای هستند، اما این تمدید نباید بیشتر از چند روز باشد. این مقام آمریکایی درباره دلیل تمایل اوباما برای اتمام مذاکرات هسته‌ای در موعد مقرر یا چند روز بعد از آن گفت: «چند هفته یا چند ماه بیشتر باعث نخواهد شد تصمیم‌های سیاسی، ساده‌تر شوند.»
او گفته البته برخی ملاحظات سیاسی هم در عدم تمایل آمریکا برای کشدار شدن مذاکرات دخیل هستند.

رایزنی‎‎تلفنی معاون‎ظریف و اسماعیل‎ولدالشیخ
تسنیم/ نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن با معاون وزارت خارجه کشورمان در خصوص آخرین تحولات یمن رایزنی کرد. امیرعبداللهیان دراین تماس تلفنی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت توقف فوری حملات نظامی علیه مردم یمن تاکید و اظهار داشت: اگرچه سازمان ملل در این مرحله از مذاکرات موفق به برقراری آتش بس نگردید اما انتظار می‌رفت تلاش‌های جدی و فوری برای برقراری مناطق سبز در داخل یمن و تعیین بنادر و فرودگاه برای سرعت بخشیدن به عملیات ارسال کمک‌های انساندوستانه انجام می‌گرفت.

توافق ظریف با سه وزیر عضو ۱+۵ و موگرینی
فارس/ در نشست مشترک دکتر ظریف با وزرای خارجه سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آخرین روند مذاکرات هسته‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.در این جلسه توافق شد که هیات‌های کارشناسی طرفین با جدیت کار را در وین دنبال کرده و در زمان مقتضی وزرای خارجه نیز به مذاکرات وین بپیوندند.

بازگشت خودکار تحریم‌ها ضد ایران باید درتوافق نهایی پیش بینی شود
باشگاه خبرنگاران/ لوران فابیوس پس از دیدار با دکتر ظریف گفت: پاریس امیدوار است یک توافق نامه محکم درباره برنامه هسته‌ای ایران منعقد شود که شامل محدودیت‌های زمانی در ظرفیت‌های هسته‌ای این کشور در بخش تحقیقات و تولید باشد.
معنای این حرف آن است که یک سازوکار راستی آزمایی پیشرفته درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و در صورت نیاز درباره مراکز نظامی این کشور باید در این توافق نامه مد نظر قرار داده شود.
وزیر خارجه فرانسه خاطر نشان کرد: آنچه گفته شد به معنای آن است که (در توافق نامه احتمالی با ایران) باید بازگشت خودکار به تحریمهای اعمال شده بر ضد ایران در صورت نقض تعهدات این کشور پیش بینی شده باشد.

اوباما، توافق بد (با ایران) را امضا نمی‌کند
فارس/ سخنگوی کاخ سفید گفت: «پرزیدنت اوباما، توافق بد (با ایران) را امضا نمی‌کند.»
جاش ارنست افزود: نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران باید پس از توافق هسته‌ای، مورد بررسی قرار گیرد.
وی در این خصوص افزود: «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای ایران باعث نگرانی‌هایی در جامعه بین‌الملل شده و با بررسی این ابعاد پس از توافق هسته‌ای، باید این نگرانی را برطرف کرد.»

گزارش جروزالم‌پست از مذاکرات لوگزامبورگ
فارس/ روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داد از اظهارات وزرای خارجه حاضر در لوگزامبورگ چنین برمی‌آید که تمامی طرفین بر این امر مصمم هستند که توافق هسته‌ای بین ۳۰ ژوئن تا ۹ جولای اتفاق بیفتد.

اظهارنظر هاموند درباره تمدید مذاکرات
فارس/ هاموند وزیر خارجه انگلیس گفت:کشورهای ۱+۵ سخت در تلاش هستند تا نگرانی‌های ایران در زمینه دسترسی‌های نظامی را رفع کنند.
وزیر خارجه انگلیس افزود هر گونه توافق هسته‌ای بایستی کاملاً قابل راستی‌آزمایی باشد.
او در اظهارنظری دیگر درباره تمدید احتمالی مهلت مذاکرات هسته‌ای گفت که تمامی طرفین تلاش می‌کنند تا ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن به توافق برسند.
هاموند همچنین بعد از دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در شناسه کاربری خود در توئیتر نوشت: «دیدار خوبی با ایران داشتیم. مذاکرات تا لحظات پایانی ادامه خواهد داشت اما هدف ما رسیدن به توافق دوام‌پذیر و قابل راستی‌آزمایی است.»

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdceo78x.jh8zwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما