سه شنبه ۶ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 3106
در قم؛

نشست علمی تفسیر آموزشی ضرورت‌ها و نیازها برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرگروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن از برگزاری نشست علمی "تفسیر آموزشی ضرورت‌ها و نیازها" هشتم دی‌ماه در قم خبر داد.
نشست علمی تفسیر آموزشی ضرورت‌ها و نیازها برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر حسینی امروز با اشاره به فعالیت‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار کرد: این پژوهشگاه با توجه به ضرورت‌هایی که در جامعه وجود دارد سلسله نشست‌هایی را برگزار می‌کند.

وی از برگزاری نشست علمی «تفسیر آموزشی؛ ضرورت‌ها و نیازها» خبر داد و افزود: گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن عهده‌دار برگزاری این نشست پیرامون موضوع تفسیر آموزشی است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: همواره خلا متون مناسب در زمینه تفسیر آموزشی مطرح بوده و پس از فراز و نشیب‌های فراوان و مطرح شدن ایده و ضرورت موجود از سه سال پیش تدوین تفسیر آموزشی آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چهار جلد از تفسیر آموزشی چاپ شده و جلد پنجم این تفسیر برای چاپ فرستاده شده و جلد ششم این اثر مراحل پایانی نظارت را طی می‌کند و جلد هفتم کتاب تفسیر آموزشی در حال تدوین است.

حسینی عنوان داشت: ضرورت واکاوی و آسیب‌شناسی تفسیر آموزشی در مجمع علمی و نشست تخصصی بیش از گذشته احساس شده و به دنبال این امر هستیم تا ضمن ارائه گزارش اجمالی از نظرات بهره‌‌گیری کرده و از ضعف‌ها و آسیب‌ها پیشگیری شود.

وی بیان کرد: مطرح شدن توصیه‌ها و تذکرات برای ارتقای کار تفسیر مفید بوده تا برای مجلدات دیگر شاهد تدوین تفسیر آموزشی بدون نقص و عیب باشیم و ویژگی‌ها متناسب و استاندارد با کار آموزشی باشد.

مدیر گروه تفسیر ترتیبی و ترجمه قرآن مرکز فرهنگ و معارف قرآن یادآور شد: این نشست‌ها به منظور نقد و بررسی شکل محتوایی کار برگزار می‌شود و صاحب‌نظران باید در این حوزه اظهار نظر کنند و کاستی‌ها را متذکر شوند تا منطبق با استانداردهای آموزشی و متناسب با نیازهای یک مجموعه آموزشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مولف تفسیر آموزشی به عنوان کارشناس در این نشست پاسخگوی سئوالات و اشکالاتی خواهد بود که در مقوله تفسیر و شکل و محتوا مطرح می‌شود و دبیر علمی نشست گزارشی از روند و فرآیند تفسیر و پیشینه این پژوهش ارائه می‌دهد.

حسینی بیان داشت: حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی با احاطه بر ویژگی‌های محیط آموزشی تبلیغ در این نشست نقطه نظرات خود را ارائه می‌دهد.

نشست علمی تفسیر آموزشی ضرورت‌ها و نیازها هشتم دی ماه ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.gbfurhb80iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما