جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : 31088
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم:

نجات جان یک جوان از مرگ حتمی در ماموریت ۱۱۲

قم نيوز : قم نیوز: معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از نجات جان یک جوان از مرگ خبر داد و گفت: خوشبختانه اورژانس هوایی امروز در صد و دوازدهمین ماموریت خود توانست یک جوان ۲۲ ساله را از مرگ حتمی نجات دهد.
نجات جان یک جوان از مرگ حتمی در ماموریت ۱۱۲
به گزارش قم نیوز، مهدی فراهانی امروز با اشاره به حوادث امروز افزود: برخورد شدید موتورسیکلت با خودروی سواری از جمله این حوادث بود.

وی در تشریح جزئیات این حادثه بیان کرد: این حادثه در محور کهک ابتدای روستای ابرجس رخ داد که در آن راکب موتورسیکلت دچار آسیب دیدگی شدید، ضربه به سر، شکستگی و... شد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: پس از اعلام حادثه به پایگاه اورژانس و درخواست اورژانس هوایی بالگرد اورژانس به محل حادثه اعزام شد.

فراهانی ادامه داد: بالگرد اورژانس توانست در کوتاهترین زمان ممکن با انتقال این جوان ۲۲ ساله وی را از مرگ حتمی نجات دهد.

وی با اعلام اینکه امروز صد و دوازدهمین ماموریت اورژانس هوایی قم در این حادثه رقم خورد اظهار داشت: متاسفانه در زمان انجام ماموریت عدم حضور دستگاه‌های مرتبط با ایجاد فضای امن در محل فرود بالگرد و عدم رعایت مردم و نبود فرهنگ لازم ممکن بود حادثه ای دیگر را رقم بزند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم در تشریح جزئیات این موضوع با ابراز تاسف از نا‌آگاهی برخی مردم در بروز حوادث بعدی تصریح کرد: هنگام برخاستن بالگرد از زمین یک موتورسوار با وجود مشاهده نزدیکی بالگرد به زمین از زیر بالگرد و مماس با آن حرکت کرد و اگر لطف خداوند و مهارت خلبان نبود قطعا این اقدام منجر به بروز حادثه‌ای به مراتب سخت‌تر از حادثه قبلی می‌شد.

فراهانی یادآور شد: اگر مهارت و هوشیاری کادر پرواز نبود راکب موتورسیکلت با بالگرد برخورد کرده و علاوه بر بروز حوادث جبران ناپذیر برای وی، بالگرد و سرنشینان آن نیز دچار حادثه می‌شدند.

وی برخورد کامیون با سواری را از دیگر حوادث امروز برشمرد و بیان کرد: در این حادثه که در اتوبان قم – کاشان روی داد یک خانم حدود ۳۵ ساله متاسفانه جان خود را از دست داد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: این حادثه همچنین با مجروح شدن یک نفر دیگر همراه بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjoyet.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما