سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 31310
منبع : روابط عمومی مسجد مقدس جمکران
مدیر روابط عمومی مسجد جمکران عنوان کرد:

ثبت رسمی سالروز تاسيس مسجد جمكران ضروري است

قم نيوز : قم نیوز: مدير روابط عمومي مسجد مقدس جمكران گفت: نمي توان ۱۷ رمضان، سالروز تاسيس مسجد جمكران را ناديده گرفت چرا كه بيش‌ترين ذكر توحيدي در اين مكان مقدس که به امر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) بنا شده، گفته مي‌شود.
ثبت رسمی سالروز تاسيس مسجد جمكران ضروري است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید مهدی هاشمی زاده با اشاره به برگزاري مراسم سالروز بنای مسجد مقدس جمكران در ۱۷ رمضان سال جاري و اهميت اين روز اظهارداشت: امسال هزارو شصت و چهارمين سال تاسيس مسجد جمكران، پايگاه عظیم تشیع و مهدويت در جهان است.

مدير روابط عمومي مسجد مقدس جمكران افزود:از آن موقع تا امروز علما و مراجع به این مسجد شریف آمده‌اند و به نوعي ضمن پرداختن به عبوديت خالص و نمازي كه سراسر توحيد است به ذكر نام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) پرداختند.

وي با بيان اين‌كه به منظور معرفي ۱۷ رمضان در سه اقدام خاص فعاليت هايي صورت گرفته است، بيان كرد: اقداماتي نسبت به مسئولين و زائريني كه به مسجد مشرف مي شوند صورت گرفته كه اولين كار هماهنگي با صداو سيما براي انعكاس اين رويداد خاص و ويژه و پوشش خبري مناسب بود كه خوشبختانه همكاري خوبي داشتند.

مدير روابط عمومي مسجد مقدس جمكران از گفتگو تلفني توليت این مکان مقدس با برنامه سحرگاهی شبکه یک خبر داد و ادامه داد:همچنين برنامه ويژه سحر صدا و سيمای مركز قم نيز در این روز به مسجد مقدس جمكران اختصاص یافت.

 هاشمي ادامه داد: صدا و سيماي مرکز قم در روز ۱۷ رمضان برنامه شهر ياكريم را نيز به حضور خادمان و كاركنان جمكران اختصاص داد و برنامه مداد رنگي ويژه كودكان هم در آن روز مختص فرزندان كاركنان و خادمان مسجد مقدس جمكران بود.

وي با اشاره به اينكه ارتباطات راديويي و تلويزيوني مختلفي در اين روز تدارك ديده شده بود، تصريح كرد: برنامه ایران از شبکه پرس تی وی، برنامه در شهر و همچنین تولید و پخش گزارش ويژه ۱۷ رمضان از دیگر برنامه‌های روز ۱۷ رمضان بود.

مدير روابط عمومي مسجد مقدس جمكران در ادامه اظهار داشت: برنامه‌اي با همكاري قائم مقام توليت در امور مشاركت‌هاي مردمي و نهادهاي ديني جهت ملاقات تولیت و خادمان این مکان مقدس با حضرت آيت‌الله مكارم شيرازي تدارک دیده شد که این دیدار نیز از شبكه قم و شبكه قرآن و معارف سیما پخش شد.

هاشمي از نصب بنرهاي اطلاع رساني در سطح شهر در راستاي تبلیغ سالروز بنای مسجد خبر داد و بيان کرد: امسال از فضای مجازي نیز براي اطلاع رساني اين رويداد مهم اقداماتی انجام شد و تا آنجا كه توانستيم سعي كرديم قدمي موثر در اين زمينه برداريم.

وي هدف اصلي اجراي اين برنامه‌ها را تثبيت جايگاه ۱۷ رمضان به عنوان روز مهدويت و روز مساجد برشمرد و گفت: بايد اين نكته را برجسته كرد كه در رمضان مسجدي تاسيس مي شود كه بيشترين ذكر توحيدي دنيا در آن گفته مي شود و در سال ۲۰ ميليون زائر به اين مكان مقدس مي‌آيند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchvxnx.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما