جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 31354
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر

دبه جدید در آخرین دقایق وقت اضافه

قم نيوز : قم نیوز: در آخرین روزهای مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در وین، امریکایی ها و متحدان غربی اش بازهم دبه درآوردند و اوباما آشکارا از ترک مذاکرات در صورت تسلیم نشدن ایران سخن گفت.
دبه جدید در آخرین دقایق وقت اضافه
به گزارش قم نیوز، از وین خبر می رسد غربی ها در آخرین مرحله مذاکرات هسته ای باز هم دبه در آورده اند و با تغییر مواضع ، فشار بر تیم ایران را افزایش داده اند تا شاید این تیم منسجم را به زیر پا گذاشتن خطوط قرمز و حقوق ملت ایران و ادار کنند.

ظریف که دشوار ترین مذاکرات تاریخ معاصر ایران را مدیریت می کند، دیشب پس از مراسم احیا و درخواست یاری از پروردگار حکیم، گوشه هایی از دبه در آوردن های مکرر و زیاده خواهی های غربی را بازگو کرد.

محمدجواد ظریف، سرپرست گروه هسته ای ایران ساعتی قبل از این سخنان در فضای مجازی خطاب به غربی ها نوشته بود: شما نمی توانید اسب ها را عوض کنید. عوض کردن اسب ها در وسط مسیر اصطلاح و تعبیری غربی است که تقریبا معادل دبه درآوردن در زبان فارسی است.

ساعتی بعد خبرنگار گاردین از این نوشته ظریف رمزگشایی کرد و گفت : تیم های غربی در مذاکرات روز پنجشنبه حرف های چهارشنبه خود را عوض کرده اند و مذاکرات با چالش های بیشتری روبرو شده است. به نقل از دیپلمات ها گفته می شود آمریکا و اروپایی ها در مذاکرات پنجشنبه ، با حرف های متفاوت پای میز مذاکره نشسته اند و هر کدام خواسته زیاده خواهانه جدیدی را مطرح کرده اند.

لاوروف وزیر خارجه روسیه هم دیشب گفت : تقصیر شرکای غربی ماست که با قطعنامه پیشنهادی برای سازمان ملل مخالفت کردند.

با وجود این اختلاف ها تقریبا هیچ یک از طرف های مذاکره کننده حاضر نیست میز مذاکره را ترک کند و همه امیدوارند به توافقی دست یابند.

این موضوع نشان می دهد که امریکا در عمل به نیاز خود به توافق واقف است، اما برای اینکه نیازش را به عنوان امتیاز به طرف مقابل بفروشد، مطابق با ضرب المثل فارسی "به مرگ گرفتن برای راضی شدن به تب" تبلیغات رسانه ای خود را شدت بخشیده تا شرایط را به گونه ای مهیا کند که طرف مقابل بجای مقاومت در برابر خواسته های امریکا، آنها را بپذیرد و همزمان با آن، احساس پیروزی کند و جشن هم بگیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfjmdm.w6dytagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما