قم نيوز : قم نیوز: مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از نگاه خرد به خانواده و برنامه‌ریزی جانبدارانه به نفع قشری خاص در لایحه حمایت از خانواده انتقاد كرد.
مسئول دفتر مطالعات زنان از نگاه خرد به خانواده در لایحه حمایت از خانواده انتقاد كرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد روز چهارشنبه در همایش بررسی لایحه حمایت از خانواده كه از سوی انجمن علمی حقوق دانشگاه قم در محل این دانشگاه برگزار شد، افزود: نداشتن نگاه كلان در برنامه‌ریزی اجتماعی و مقدم داشتن مصالح گروهی یا فردی، آسیب‌های اجتماعی و نگرانی درخانواده را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاكید بر ضرورت اصلاح مستمر قوانین بر اساس اقتضائات موجود اظهار داشت: بررسی و اصلاح قوانین باید در اختیار گروهی از كارشناسانی كه از لحاظ تخصصی با موضوع در حوزه‌های مختلف مرتبط هستند قرار گیرد تا نگاه صرفا حقوقی به وجود نیاید.

زیبایی‌نژاد گفت: باید برای رفع معضلات اجتماعی بین رسالت حقوقی و فرهنگی تفكیك قائل بود، چرا كه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی تبدیل به پرونده قضایی نمی‌شود و راهكار حقوقی ندارد.

وی روند سكولاری تحولات حقوقی كشور و استفاده گزینشی از فقه در مواردی مانند قانون ارث و حضانت و نیز نادیده‌ گرفتن مصالح اجتماعی را حركت به سمت مفاهیم فردگرایانه و حقوق برابر برشمرد.

مسئول دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، افزود: مقید كردن قوانینی مانند تعدد زوجات نه تنها به تحكیم خانواده كمكی نمی‌كند بلكه باعث ارضای نیازهای عاطفی و جنسی از طرق نامتعارف و نامشروع می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.knxt23nz6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما