دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۸
کد مطلب : 31662
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم
سخنگوي شوراي شهر قم مطرح كرد:

افزايش جايگاه فروش و شارژ كارت بليت در قم ضروري است

قم نيوز : قم نیوز: رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر قم بر ضرورت افزايش جايگاه فروش و شارژ كارت بليت اتوبوس در شهر قم تأكيد كرد.
افزايش جايگاه فروش و شارژ كارت بليت در قم ضروري است
به گزارش قم نیوز، لايحه افزايش نرخ كرايه اتوبوس و ميني‌بوس‌هاي شهر قم كه تا به حال چندين بار رفت و برگشت به شورا داشته بار ديگر در جلسه قبل از ظهر يكشنبه شوراي اسلامي شهر قم مطرح شد.

عباس ذاكريان، رئيس كميسيون خدمات شهري و امور زائرين كه اين لايحه را مطرح كرد با اشاره به ايرادي كه فرمانداري نسبت به افزايش نرخ كرايه اتوبوس بيش از تورم وارد كرده ابراز داشت: قرار شد نرخ كارت بليت را بپذيرند چرا كه افزايش آن ميانگين ۱۸ درصد بود.

وي ابراز داشت: البته فرمانداري و شوراي حل اختلاف در رابطه با كرايه نقدي خيلي بحث داشتند. در هيئت حل اختلاف مطرح شده كه اين نرخ بايد معادل تورم افزايش پيدا كند اما افزايشي كه ما در نظر گرفتيم ۶۰ درصد بود كه در نهايت دوستان زير ۳۰ درصد را موافقت كردند.

سخنگوي شوراي اسلامي شهر قم اضافه كرد: نرخ كرايه زير ۶ كيلومتر ۳۵۰ و نرخ بالاي ۶ كيلومتر ۴۵۰ در نظر گرفته شد.

وي با اشاره به اينكه لايحه نرخ كرايه از اين به بعد پايان سال تنظيم شود تا فرايند به موقع طي شود، اظهار داشت: نكته بعدي اين است كه افزايش مراكز فروش و شارژ كارت بليت بايد حتما در دستور كار سازمان قرار بگيرد.

ضرورت توجه به وضعيت ميدان مطهري
عباس محمدي، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر قم گفت: خواهش من اين است كه به وضعيت حمل و نقل بيشتر توجه شود.

وي ادامه داد: اعضاي شوراي شهر كمتر از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند و مشكلات مردم را درك نمي‌كنند.

عضو شوراي اسلامي شهر قم اضافه كرد: به ويژه مشكلات حمل و نقل عمومي و مسئله ترافيك در ميدان مطهري بسيار آزاردهنده شده و بايد به اين مسئله توجه جدي كرد.

وحيد شايسته نيك، عضو كميسيون امور زيربنايي هم گفت: در بودجه امسال براي ميدان مطهري رديفي در نظر گرفته شده كه مطالعات آن بايد شروع شود.

وي افزود: مي‌توان در اين محدوده مجموعه‌اي از پايانه اتوبوس، تاكسي، ايستگاه مترو و منوريل و معابر در دو طبقه را ديد.

اين عضو شوراي اسلامي شهر قم اضافه كرد: ميدان مطهري و ميدان معلم ظرفيت‌هاي خوبي براي سرمايه‌گذاري در شهر قم هستند كه مشكلات آن را با طراحي‌هاي جديد ترافيكي مي‌توان برطرف كرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchi-nx.23nz-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما