پنجشنبه ۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 3176
آیت‌الله نوری همدانی:

دشمن در فتنه 88 ولایت فقیه را نشانه رفته بود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه دشمن در فتنه 88 ولایت فقیه را نشانه رفته بود، گفت: دشمن در فتنه 88 می دانست که منشأ تمام قدرت‌ها، عزت‌ها و عظمت‌های انقلاب در نتیجه فکر و عمل ولایت فقیه است.
دشمن در فتنه 88 ولایت فقیه را نشانه رفته بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان و کارمندان وزارت صنعت و معدن، اظهار داشت: جهاد یکی از اصول انکارناپذیر و اساسی دین اسلام است که سبب بقای اسلام و عزت مسلمین شده است.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی که مردم ایران در سایه استبداد نظام سلطنتی زندگی می‌کردند، به فراموشی سپرده شدن اصل اسلامی جهاد در آن زمان، سبب استضعاف و خواری مسلمین شده بود.

این مرجع تقلید جهان تشیع ابراز داشت: جهاد در اسلام سه پایه اساسی دارد که نخستین پایه آن، وجود مردم بصیر، آگاه و حق‌طلب است.

وی گفت: مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی استبداد زده و استکبار زده بودند، بنابراین نمی‌توانستند به خوبی حق و باطل را تشخیص دهند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از سال ۴۲ بصیرت بخشی به مردم را آغاز کرد و با بیانیه‌هایی که می‌داد آنان را آن طور که برای جهاد آماده شوند، تربیت می‌کرد.

وی یادآور شد: مردم به وسیله بیانیه‌های امام خمینی(ره) با چهره غرب و استبداد آشنا شدند و در واقع مردمی که در سال ۵۷ ضد حکومت پهلوی قیام کردند، تربیت‌شدگان بیانیه‌های روشنگرانه امام خمینی(ره) بودند.

این مرجع تقلید ادامه داد: پیامبران الهی هم در جریان انجام رسالت خود ابتدا به سراغ مردم می‌رفتند و آنان را آگاه می‌کردند، سپس به کمک این مردمی که آگاه شده‌اند، به جنگ با نمرود و فرعون و... می‌پرداختند.

وی با بیان اینکه بصیرت معنای بلندی دارد، افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان بصر را به معنای بینایی ظاهری و بصیرت را به معنای بیداری قلب و روح انسان می‌شمارد.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: پدید آمدن بصیرت در قلب و روح آدمی به شرایطی نیاز دارد که نخستین شرط آن داشتن ایمان، توکل و اخلاص است.

وی داشتن معرفت کامل را از دیگر شروط پیدایش بصیرت در انسان دانست و خاطرنشان کرد: انسانی که بصیر است دوست و دشمن خود را می‌شناسد و هیچ‌گاه این دو را با هم اشتباه نمی‌گیرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: دومین رکن جهاد در اسلام وجود یک رهبر مقتدر و آشنا به مسائل اسلامی است که بتواند مردم را در این راه کمک کند.

وی گفت: در جهاد برای خدا رهبر یا باید امام معصوم باشد یا کسی باشد که از جانب امام معصوم برای رهبری جامعه انسانی منصوب شده باشد که آن نیز یک فقیه عادل، باتقوا، آگاه و شجاع است.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: سومین رکن جهاد وجود یک پشتوانه فکری و محتوایی است که بر اساس آن مردم بتوانند حرکت جهاد گونه خود را آغاز کرده و برای آن ایثارگری کنند.

وی افزود: مردم ایران در سه مرحله از تاریخ حماسه آفریدند، نخستین مرحله آن پیروزی انقلاب در سال ۵۷ بود که با وجود تهدیدات نظام شاهنشاهی و خطراتی که وجود داشت، مردم به فرمان امام خمینی(ره) در صحنه حاضر شدند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب مردم نقشی در اداره کشور نداشتند و تمام ایران برای آمریکا و انگلیس به مثابه باغ قلهک بود اما در جریان پیروزی انقلاب اسلامی با ایثارگری‌های فراوان در رکاب امام خمینی(ره) ایستادگی کردند که این ایستادگی، آن حماسه بزرگ را آفرید.

وی اضافه کرد: دومین حماسه مردم ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود که با پیروی از ولایت فقیه و ایثارگری‌های فراوان آفریدند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: سومین حماسه‌ای که ملت ایران با نقش آفرینی ولایت فقیه آفرید، حماسه ۹ دی بود که دشمن پس از به وجود آمدن این حماسه متوجه شد که راهی برای ایجاد شکاف در میان ملت ایران ندارد.

وی گفت: دشمن در عاشورای ۸۸ تمام عوامل خود را جمع کرده بود تا به این روز که منبع خروشان معارف تشیع است، اهانت کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت روز عاشورا در مکتب شیعه، افزود: ساختارشکنان می‌خواستند عاشورا را به عنوان یک فرهنگ تاثیرگذار در تشیع متزلزل کنند.

وی با بیان اینکه دشمن در فتنه ۸۸ ولایت فقیه را نشانه رفته بود، اظهار داشت: آنان می‌دانستند که منشأ تمام قدرت‌ها، عزت‌ها و عظمت‌های انقلاب در نتیجه فکر و عمل ولایت فقیه است.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: روحیه جهادی امروز نیز بهترین چیزی است که ملت را در راه پیروزی‌های خود یاری می‌کند و اگر روحیه جهادی این ملت نبود، آمریکا قبل از حمله به عراق و افغانستان به ایران حمله می‌کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.yapct1azqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما