سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 31832
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

دانشگاه‌های ‌پزشکی قم و جابر ابن حیان عراق خواهر‌خوانده می‌شوند‌

قم نيوز : قم نیوز: در حاشیه بازدید روسای دانشگاه‌های بزرگ وزارت علوم عراق از دانشگاه علوم پزشکی قم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این دانشگاه با دانشگاه جابر ابن حیان کوفه منعقد شد.
دانشگاه‌های ‌پزشکی قم و جابر ابن حیان عراق خواهر‌خوانده می‌شوند‌
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی‌خواه پیش از ظهر امروز در دیدار با هیئتی از روسای دانشگاه‌های بزرگ وزارت علوم عراق که در سالن شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، با اشاره به مجموعه فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: قم و مشهد دو شهر مذهبی ایران هستند که مهم‌ترین سمینارهای علمی جهان اسلام در آن‌ها برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به تعداد دانشجویانی که در دانشگاه علوم پزشکی قم تحصیل می‌کنند افزود: قم یک شهر سیاسی مهم است که مراجع تقلید نیز در آن حضور دارند و به لحاظ مذهبی و سیاسی دارای اهمیت زیادی در جهان است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش رابطه با عراق در زمینه‌های مختلف از جمله تحقیقات و تبادل دانشجو و بیمار تمایل به همکاری داریم گفت: رابطه ایران و عراق رابطه خوبی است و می‌‌توانیم این رابطه را افزایش دهیم. قم ظرفیت‌های زیادی برای این رابطه دارد مخصوصاً دانشجویان پزشکی که از دانشکده علوم دینی و طب سلامت فارغ التحصیل شده‌اند در این زمینه کارآمد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه مقرر شده دیدارهایی از برخی مراکز علوم پزشکی قم داشته باشیم که ممکن است در آینده و روابط ما مؤثر باشد خاطر نشان کرد: به دنبال عقد تفاهم‌نامه وزارت بهداشت با عراق قرار شده است تا تبادل دانشجو در مسائل بهداشت و درمان همکاری ما با عراق افزایش یابد.

وی با اشاره به عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین دانشگاه علوم پزشکی قم و دانشگاه جابر ابن حیان اظهارداشت: با اعلام این خواهر خواندگی امیدواریم ارتباطات با عراق در زمینه تحقیقات علوم پزشکی افزایش یابد.

ایرانی خواه افزود: قم و مشهد شهرهای مهمی برای مقدمه این طرح‌های ارتباطی در حوزه دین هستند و دانشکده طب و دین قرار است به تازگی در دانشگاه علوم پزشکی قم ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز امیدواری از برقراری این رابطه اظهارداشت: ما می‌توانیم در زمینه طب سنتی همکاری خوبی با عراق در زمینه‌های مورد علاقه هر دو طرف مخصوصاً در بحث‌های تحقیقاتی و پزشکی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هفت دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی قم وجود دارد، گفت: از افراد متخصص عراقی درخواست داریم که با حضور در این دانشگاه به پیشرفت علمی در مباحث پزشکی کمک کنند.

ایرانی خواه با بیان اینکه جابر ابن حیان یکی از دانشگاه‌های خوب عراق است که می‌توانیم رابطه عمیقی را در آینده در زمینه‌های مختلف با آن داشته باشیم، تصریح کرد: درخواست خواهرخواندگی با دانشگاه جابر ابن حیان را داریم که براساس تفاهم نامه لفظی و ادامه روند توسط وزارت بهداشت امیدواریم که این تفاهم نامه خواهر خواندگی رسمی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ دانشجوی عراقی در این دانشگاه درس می‌خوانند که امیدواریم این رابطه بیشتر شود، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم نیمی از دانشجویان ما خارجی به ویژه از کشورهای اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه عمده تدریس‌ها در دانشگاه به زبان فارسی است، گفت: در صورت استقبال دانشجویان از سایر کشورها به ویژه کشورهای اسلامی این آمادگی وجود دارد که کورس های پزشکی به زبان انگلیسی ارائه شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcgx79w.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما