?>?> آیت‌الله حسینی‌بوشهری: حمله نظامی به ایران نتیجه‌ای جز پشیمانی دشمن ندارد | قم نیوز
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 31868
"آمریکا باید ادبیات خود در برابر ملت ایران را تغییر دهد"

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: حمله نظامی به ایران نتیجه‌ای جز پشیمانی دشمن ندارد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه آمریکا باید ادبیات خود در برابر ملت ایران را تغییر دهد، گفت: حمله نظامی به ایران نتیجه‌ای جز پشیمانی در اردوگاه دشمن ندارد.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: حمله نظامی به ایران نتیجه‌ای جز پشیمانی دشمن ندارد
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به ویژگی‌های انسان متقی در کلام امام علی (ع) اظهارداشت: انسان‌‌های متقی همیشه در مسیر صحیح حرکت می‌کنند و از زشتی‌ها روی بر می‌گردانند و در باتلاق گناه گرفتار نمی‌شوند.

امام جمعه قم افزود: انسان متقی در کار آخرت خویش حریص است و به دنبال این است که سرنوشتش در آخرت خداپسندانه باشد و در درگاه خداوند آبرو داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: اصول حاکم بر روابط اجتماعی مسئله ای است که در خطبه‌های هفته‌های گذشته مطرح و پیوند اخوت و برادری نمونه ای بود که بررسی کردیم.

وی خاطر نشان کرد: آسیب‌هایی دررابطه با پیوند اخوت و برادری وجود دارد. این اخوت دارای ریشه‌های عمیق در اسلام است اما آفات خاص خود را نیز دارد که اگر با آن آشنایی نداشته باشیم فضای جامعه به جای اخوت به فضای کینه و عداوت تبدیل می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: این آسیب‌ها در دو بخش دسته بندی می‌شود که یک دسته آسیب عقیدتی و دسته دیگر رفتاری است. اگر انحراف عقیده در دسته ای از مردم به وجود آمد و باورهای اعتقادی آن‌ها دستخوش حوادث شد و دنیا محوری را سرلوحه خود قرار دادند این اخوت در جامعه از بین می‌رود.

امام جمعه قم تصریح کرد: در صورتی که معیارهای ارتباط در جامعه به جای خدا بر دنیا محوری باشد اخوت شکل نمی‌گیرد. از طرفی وجود انسان‌های خودپسند در جامعه آسیب‌هایی را ایجاد می‌کند که آثار نامطلوبی به همراه دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: ایمان، پاکی، صداقت، تواضع و فروتنی بن مایه اصلی ثبات و پایداری در مسئله اخوت و برادری است که باید مد نظر قرار گیرد و برای حفظ آن در جامعه تلاش کرد.

وی گفت: مسئله سوء ظن در جامعه ریشه‌های اخوت را از بین می‌برد. امام علی (ع) در این خصوص فرموده‌اند کسانی که در خانه و محل خود به دیگران سوء ظن دارند نسبت به دیگران جزمیت پیدا می‌کنند و آن‌ها را دشمن خود می‌دانند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: مردم باید بدانند برادران دینی هستند و چیزی که ما را از هم دور می‌کند نهان بد و سوء ظن است و نتیجه آن این است که در جامعه کمک، محبت، همراهی و خیر خواهی دیده نمی‌شود.

امام جمعه قم بیان کرد: آسیب‌های مرتبط با پیوند اخوت ابتدا انحراف عقیده، خود برتربینی و سومین عامل سوء ظن در جامعه اسلامی است که پایه‌های اخوت را نابود می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خطبه دوم نمازجمعه قم عنوان کرد: دین داری، تقوا و یقین به خداوند سه موردی است که امیر المومنین علی (ع) برای رسیدن به درجات عالی به اهمیت آن‌ها اشاره کرده‌اند.

وی بااشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهارداشت: نهضت بزرگ فرهنگی در دوران امام جعفر صادق (ع) شکل گرفت که تربیت انسان‌ها، تربیت شاگردان خاص با تخصص‌های خاص، سفارش حضرت به تبیین حدیث و تدوین کتب، مبارزه با بدعت‌ها، توجه به نسل جوان و مبارزه با خلفای جور شش امری بود که در دوران زندگی نورانی حضرت شکل گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روز خبرنگار خاطر نشان کرد: خبرنگاران نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی دارند که باید سرعت و دقت را در نظر داشته باشند و دچار جو زدگی و شعار زدگی سیاسی نشوند.

امام جمعه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مسئه هسته ای افزود: آنچه از محتوای مذاکرات و اسناد بیانیه مشترک استفاده می‌شود این است که نباید ملت را مأیوس کرد و هم چنین نباید دچار ذوق زدگی در حد جشن گرفتن شویم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهارداشت: معتقدیم تیم مذاکره کننده ما نهایت تلاش و توان خود را در مذاکرات انجام داده‌اند و تا امروز به این نهایت دست یافته‌اند اما باید توجه کرد برای حفظ مصالح و منافع باید روند قانونی این توافق طی شود و شورای عالی امنیت ملی و مجلس دقیقا موارد قانونی را بررسی و عملیاتی کنند.

وی بیان کرد: باید باب نقد به صورت منصفانه باز باشد و نخبگان و اهل فن نقد و اطلاع رسانی داشته باشند زیرا همه به اتفاق معتقدند این برجام هم نقاط قوت و هم نقاط ضعف دارد و نباید فقط به جنبه‌های منفی و یا مثبت توجه شود.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: این توافق پایان کار نیست و مراحل چندگانه ای دارد. در دولت امریکا هم درگیری برای قانع کردن رژیم صهیونیستی و کنگره وجود دارد اما ما باید وحدت را حفظ کنیم و مراقب باشیم دو قطبی در جامعه ایجاد نشود.

امام جمعه قم تصریح کرد: آمریکایی‌ها این روزها بداخلاقی‌های زیادی کرده‌اند و در صحبت‌های اخیر اوباما اهانت‌هایی وجود داشت که از وزیر امور خارجه برای پاسخ مناسب به این اهانت‌ها تشکر می‌کنم.

وی افزود: مسئله دیگری که باید مد نظر قرار گیرد هیئت‌هایی است که به تازگی به کشور وارد می‌شوند، باید پروتکل‌ها را حفظ کنند. گاهی حرکاتی خلاف شان نظام اسلامی در آن‌ها دیده می‌شود که باید با آن مقابله شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطر نشان کرد: ملت ما تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارد و باز هم ما را تهدید نظامی می‌کنند. اعلام می‌کنیم بار دیگر ملت ایران را تجربه نکنید. ما جنگ طلب نیستیم اما در صورتی که جنگی بر ما تحمیل کنید ملت ایران همه اردوگاه شما را پشیمان خواهد کرد.

وی بیان کرد: باید با زبان کرامت با ملت ما سخن بگویید. زبان تهدید را ۳۷ سال تجربه کرده‌اید و دیده‌اید نتیجه ای ندارد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رفتارهایی در آمریکایی‌ها دیده می‌شود که سبب بدبینی بیشتر به آنها می‌شود گفت: یکی از این مسائل درخواست آن‌ها برای گزارش دادن آمانو است. می‌گویند به دنبال مسئله حقوق بشر در ایران هستند. این روزها سالگرد بمباران هیروشیماست و این شما هستید که حقوق بشر را رعایت نکرده‌اید. زندان‌های مخفی در اروپا برای شماست، کودک سوزی در فلسطین مورد حمایت شماست و باز هم از حقوق بشر دم می‌زنید. این‌ها برای مردم جهان قابل قبول نیست.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: کارتر در کتاب خاطرات خود اعلام کرده است سالانه ۱۰۰ هزار دختر به عنوان برده در آمریکا خرید و فروش می‌شوند و تنها یک در صد از تجاوزها در کالج‌ها بررسی و رسیدگی می‌شود. این بدان معناست که آمریکا حقی برای داعیه داری حقوق بشر ندارد.

امام جمعه قم تصریح کرد: ما با تمام وجود افتخار می‌کنیم مدافع ملت‌های مظلوم در جهان هستیم. آمریکا باید ادبیات خود را تغییر دهد. اگر این ادبیات برای کسب رضایت کنگره است این مشکل برای شماست و ملت ایران در مقابل شما می‌ایستد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطر نشان کرد: در مورد تیم‌های اقتصادی که به کشور وارد می‌شوند باید دقت شود سرمایه‌ها برای افزایش تولید مورد استفاده قرار گیرد. اقتصاد مقاومتی را نباید از دست بدهیم در صورتی که این مورد از دست برود نمی‌توانیم به پیشرفت برسیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfccdm.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما