شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 31875
منبع : روابط عمومی هیئت و کانون خادم الرضا(ع)
رئیس ستاد نماز جمعه قم عنوان کرد:

آمادگی ستاد نماز جمعه قم برای برگزاری مراسم محرم هیئت خادم الرضا در مصلی

قم نيوز : قم نگار: رئیس ستاد نماز جمعه قم گفت: با اجازه عامی که از طرف ائمه محترم جمعه و مسئولین ذیربط داریم ، تمایل به استقبال از برگزاری مراسم عزاداری محرم هیئت خادم الرضا(ع) را داشته و همه عزم خود را جهت آماده سازی هر چه زودتر فضای مصلی تا قبل از شروع ماه محرم به کار خواهیم گرفت.
آمادگی ستاد نماز جمعه قم برای برگزاری مراسم محرم هیئت خادم الرضا در مصلی
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین حیدری در حاشیه بازدید مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) از روند آماده سازی مصلی قدس ضمن خیر مقدم تصریح کرد: یکی از افتخارات خویش را حضور در مراسم هیئت خادم الرضا(ع) در دهه اول محرم می دانم.

وی افزود: واقعا حضور در جمع جوانان این هیئت و دیدن شور و شعور حسینی در بین این جوانان ، می تواند تاثیرات شگرفی در حوزه زندگي داشته باشد و خواهد توانست دوستان را هدايت و دشمنان را نااميد گرداند.

رئیس ستاد نماز جمعه قم ایمان، وحدت و رهبری را رمز پیروزی و اقتدار نظام اسلامی دانست و ادامه داد: ایمان، وحدت و رهبری در نماز جمعه وجود دارد و در بحث وحدت از همه اقشار جامعه در صفوف نماز جمعه قرار می‌گیرند و به شخصی واحد اقتدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این حضور نشان دهنده این است که نماز جمعه، نماز وحدت است و از این رو برای حفاظت و پاسداری از انقلاب، بهترین سنگر، سنگر نماز جمعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، نماز جمعه را شبکه امامت و ولایت معرفی کرد و گفت: این شبکه که در راس آن امام جامعه و بعد از آن امام جمعه و سپس امام جماعت و معمومین قرار دارند، شبکه امامت و ولایت را تشکیل داده اند و در زمان غیبت حضرت ولی عصر(عج) مهم ترین نقش را در تداوم انقلاب اسلامی، پیشبرد اهداف انقلاب و زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) ایفا خواهد کرد.

وی افزود : در بحث خطبه ها، خطیب جمعه با استفاده از آیات و روایات و اقامه نماز جمعه موجب تقویت ایمان مردم می گردد.

رئیس ستاد نمازجمعه قم فضای مصلی را فقط مختص برگزاری مراسم نماز جمعه ندانسته و استفاده از این مکان را جهت برگزاری مراسمات مختلف فرهنگی و عزاداری اهل بیت(س) یکی از ضروریات این مکان برشمرد که باعث پویا بودن فضای نماز جمعه و ایجاد وحدت بیشتر در میان اقشار مختلف جامعه خواهد شد.

وی با استقبال از برگزاری مراسم دهه اول محرم هیئت خادم الرضا(ع) در فضای مصلی قدس، ابراز داشت: ما با اجازه عامی که از طرف ائمه محترم جمعه و مسئولین ذیربط داریم، تمایل به استقبال از برگزاری این مراسم را داشته و همه عزم خود را جهت آماده سازی هر چه زودتر فضای مصلی تا قبل از شروع ماه محرم به کار خواهیم گرفت تا انشاالله به مدد خداوند متعال ، این هیئت عظیم و مردمی امسال با مشکل کمبود جا برای مستقبلین مراسمات خود مواجه نباشد.

*اعلام آمادگی هیأت خادم الرضا(ع) برای همکاری با ستاد نمازجمعه
حمید ناطقی، مسؤول کانون و هیأت خادم الرضا(ع) نیز در این دیدار به تشریح فعالیت های این هیأت وکمیته های ۵۰ گانه آن پرداخت و خاطرنشان کرد: تشکل خادم الرضا(ع) با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی آغاز و در طول سال برنامه های متفاوتی را اجرا می کند که مهمترین آن محرم است و در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این برنامه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های اجرا شده از سوی هیأت خادم الرضا(ع) گفت: تاکنون با کمک جوانان توانسته ایم بیش از ۱۲۰ همایش علمی و کنگره بین المللی در راستای سخنان رهبر معظم انقلاب اجرا کنیم و طرح اوقات فراغت با مشارکت ۲۰ هزار نفر، جشنواره ازدواج آسان و ۳۰ شب قرآنی تنها بخشی از این فعالیت هاست.

مسوول هیئت وکانون خادم الرضا(ع) بیان داشت: این هیئت با وجود بضاعت کم اما با حضور افراد مخلص و دلسوز، با رعایت اصول مدیریتی و نظامندسازی فعالیت های خود و تکیه بر استعدادهای جوان، موفق شده است به عنوان برترین تشکل در جمهوری اسلامی ایران و جزء صد تشکل برتر جهان اسلام معرفی گردد.

وی خاطرنشان کرد: با ارزش ترین دستاورد هیئت خادم الرضا در طول بیش از ۲۰ سال فعالیت این هیئت، ایجاد ارتباط مستمر و سازنده بین نسل جوان و بزرگان حوزه و مراجع است و ما خرسندیم که چندین هزار جوان را پای منبر علما و روحانیون حوزه گرد آورده ایم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdkj0s.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما