دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 31906
منبع : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر قم خبر داد

برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات در بخش‌های قم

قم نيوز : قم نگار: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم از برگزاری دوره تکمیلی امداد و نجات ویژه خواهران منتخب پایگاه‌های داوطلبی بخش‌های کهک، جعفریه و خلجستان خبر داد.
برگزاری دوره تخصصی امداد و نجات در بخش‌های قم
به گزارش قم نگار، محمدرضا بهرامی از برگزاری دوره تکمیلی امداد و نجات ویژه خواهران منتخب پایگاه‌های داوطلبی جمعیت هلال احمر در بخش‌های استان قم خبر داد و اظهار کرد: این دوره برای بخش‌های کهک – جعفریه و خلجستان به مدت یک هفته به صورت شبانه روزی و به صورت متمرکز در سایت آموزش‌های تخصصی جمعیت هلال احمر استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره که با حضور ۶۰ نفر از منتخبین پایگاه‌های داوطلبی این بخش‌ها برگزار می‌شود امدادگران با موضوعاتی همچون ارتباطات و مخابرات، آشنایی با کیف کمک‌های اولیه و کیف احیاء، آشنایی و کار با تجهیزات خودرو نجات و تجهیزات آمبولانس، اسکان اضطراری، سرپناه موقت و اردوگاه ، حمل تخصصی مصدوم، شناخت آتش و راه‌های مهار آن، جهت‌یابی، خواندن نقشه و کار با قطب نما و GPS، شکستگی‌ها و آتل بندی، اورژانس‌های طبی (غش، صرع، تشنج، شوک، دیابت، آسم، فشارخون)، داروشناسی و... آشنا می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: مهیا کردن شرایط لازم برای آماده سازی و کارآمدی اعضاء در زمان وقوع حوادث از جمله اهداف اجرای این دوره‌ها است و فراگیران پس از پایان دوره در قالب تیم‌های امداد و نجات سازماندهی می‌شوند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciq3ap.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما