پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 32508
منبع : روابط عمومی استانداری قم
آیت الله اراکی تأکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در زمینه‌های فرهنگی مهاجرین خارجی

قم نيوز : قم نگار: دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ایران بیشترین پذیرش مهاجر خارجی را در منطقه داشته است، گفت: در بعد فرهنگی مهاجرین باید طرح‌های دقیقی برنامه‌ریزی و اجرا شود.
ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در زمینه‌های فرهنگی مهاجرین خارجی
به گزارش قم نگار، آیت الله محسن اراکی در دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با وی، طی سخنانی با اشاره به مهاجرت اتباع خارجی به ایران، بر حفظ کرامت این افراد تأکید کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ تکریم و احترام به مهاجرین باید در سطح جامعه گسترش پیدا کند، نقش نهادهای فرهنگی در این زمینه را مورد توجه قرار داد و افزود: صدا و سیما می‌تواند نقش مؤثری را در این راستا ایفا کند.

استاد حوزه علمیه قم، حضور بسیاری از اتباع افغانستان و عراقی در سپاه بدر طی هشت سال دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این امر یکی از اتفاقات نادر در کشور بود که تبعه خارجی برای ملتی دیگر بدون هیچ الزامی وارد میدان جنگ شود و خون خود را تقدیم کند، لذا می‌بایست کار ویژه‌ای برای تجلیل از خانواده مهاجرین شهید صورت گیرد.

وی سیاست‌ها و استراتژی استکبار جهانی همچون انگلستان و آمریکا از ۲۰۰ سال پیش تاکنون را موجب ایجاد اختلاف و خشونت در منطقه دانست و گفت: مسئولان و ملت ایران باید هوشیار باشند تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.

آیت الله اراکی با بیان اینکه ایران تنها کشور منطقه است که بیشترین پذیرش مهاجر خارجی و خدمت‌رسانی به این افراد را داشته است، تصریح کرد: در بعد فرهنگی مهاجرین باید طرح‌های دقیقی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی نخبگان مهاجر را سرمایه‌های کشور دانست و افزود: باید امکاناتی فراهم شود تا این عزیزان از خدمات ویژه بهره‌مند گردند، چرا که میزان قدرت و نفوذ هر کشور وابسته به نخبگان آن کشور است.

عباس شیرمحمدی، مدیرکل اتباع و مهاجرین استانداری قم نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد.

تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از نخبگان فرهنگی جامعه المصطفی(ص) العالمیه، تشکیل جلسات «خانواده سالم»، ایجاد ستاد برگزاری یادواره شهدای مشترک ایران و افغانستان، شناسایی بیش از ۲ هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر و جذب کمک‌های بین‌المللی در رابطه با خانواده‌های بی‌بضاعت، تسهیل در امور اداری اتباع در حد امکان و همچنین گسترش فعالیت‌های وب‌سایت به‌منظور کاستن از مراجعات حضوری اتباع از اهم اقدامات گزارش ‌شده توسط مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdch6mnx.23nivdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما