سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : 32619
در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر مطرح شد

آیت‌الله علوی‌گرگانی: اهمیت و ارزش عید غدیر برای ملت‌های جهان تبیین شود‌

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم نشر اهمیت واقعه غدیر در سراسر جهان گفت: تلاش شود تا همه ملت‌های جهان با عید غدیر آشنا شوند و بدانند که در این روز چه اتفاق بی‌نظیر و با ارزشی افتاده است.
آیت‌الله علوی‌گرگانی: اهمیت و ارزش عید غدیر برای ملت‌های جهان تبیین شود‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر، با اشاره به اهمیت و جایگاه عید غدیر در دین اسلام، اظهار داشت: امام صادق (ع) عید غدیر را عید اکبر نامیدند و فرمودند یکی از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان عید غدیر است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم اطعام‌دادن در روز عید غدیر افزود: اگر کسی بتواند در روز عید غدیر اطعام بدهد، اقدام بسیار شایسته‌ای انجام داده چون در گذشته بزرگان و علماء نیز در این روز سفره و اطعام می‌دادند و به‌نشر این روز بزرگ می‌پرداختند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه اساس انسان‌ها دین است و بدون دین بشریت هیچ ارزشی ندارد، بیان کرد: ما باید درباره عید غدیر احادیث را جمع‌آوری کنیم و این موضوع را برای جامعه نشر دهیم که ائمه (ع) درباره این روز چه سخنانی را مطرح کرده‌اند و بر اهمیت آن تاکید داشتند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: تنها دینی که خداوند آن را قبول دارد، دین اسلام است و دین‌های دیگر هیچ ارزش و اعتباری ندارند، در روز عید غدیر دین انسان‌ها کامل شد و به برکت این روز بزرگ انسان‌ها به کمال رسیدند و خداوند نعمت را با ولایت برای مان تکمیل کرد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: کسی که خدا را دارد در زندگی خویش هیچ ترسی ندارد چون خداوند در همه حال به وی کمک می‌کند، اگر اسلام را به‌عنوان دین خود انتخاب کرده‌ایم کامل‌ترین دین را برگزیده و رستگار می‌شویم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دین ما با ولایت کامل می‌شود، افزود: باید مردم متوجه شوند که عید غدیر روز کمال و رستگاری است، ما باید مردم را در عمل به سمت ولایت جذب کنیم و اقدام مناسبی انجام دهیم که همگان بدانند در این روز بزرگ چه اتفاق بی نظیری افتاده است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر لزوم نشر اهمیت واقعه غدیر در سراسر جهان بیان کرد: تلاش شود تا همه ملت‌های جهان با روز عید غدیر آشنا ‌و متوجه شوند که در این روز چه اتفاق بی‌نظیر و با ارزشی افتاده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoine.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما