دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 3287
واعظی خبر داد:

تشکیل دانشکده تبلیغ در موسسه آموزش عالی امام رضا

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: با همکاری موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) و به منظور پاسخگویی به نیازهای موجود رشته‌های منتهی به مدرک در زمینه تبلیغ راه‌اندازی می‌شود.
تشکیل دانشکده تبلیغ در موسسه آموزش عالی امام رضا
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام احمد واعظی در نشست هم اندیشی و تکریم نخبگان تبلیغ که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به ضرورت ساماندهی و حضور مبلغین در عرصه‌های مختلف اجتماعی اظهار کرد: انجام کارهای محتوایی در این میان دارای اهمیت فراوانی است.

وی افزود: بیشتر پیشنهادهایی که توسط مبلغین نخبه داده می‌شود در قالب طرح ساماندهی و تاسیس تشکلی ویژه مبلغین و نخبگان این امر قابل برنامه‌ریزی است ضمن اینکه تحقق این امر موجب استفاده از ظرفیت‌های علمی و تجربی نخبگان نیز خواهد شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان ضرورت تشکیل کمیته‌های تخصصی گفت: حاصل همفکری اعضای کمیسیون‌های مختلف، موضوع بحث جلسات را تشکیل داده و بررسی‌های نهایی بر روی آنها صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: ایشان تاکید دارند که نباید هیچ‌گونه تشکل سیاسی در کنار جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به وجود آید بنابراین تشکل مورد نظر باید کاملا در راستای فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی گام برداشته و از ورود به سیاست پرهیز کند.

واعظی تصریح کرد: در مسائل کلان سیاسی و هنگامی که اصل نظام و رهبری در خطر باشد، همگان وظیفه ورود به بحث و دفاع از اسلام و ولایت را دارند اما در موارد جزئی باید اساسنامه‌ای برای تشکل مبلغین و نخبگان تبلیغ تنظیم شود که در هیچ زمانی تداعی‌کننده یک تشکل سیاسی نباشد.

وی به خلاء حضور روحانیون قوی در برخی شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه طرحی در دست بررسی قرار دارد تا نخبگان امر تبلیغ، حدود یک ماه از سال را در مراکز استان‌ها اقامت داشته باشند و نیز نسبت به برگزاری نماز جماعت در مساجد شهرستان‌ها اقدام کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه یکی از علل مهاجرت شیعیان از مناطق سنی‌نشین کشور را احساس حقارت آنها در مقابل شکوه مساجد اهل تسنن دانست و تاکید کرد: برگزاری دوره‌های درس تفسیر و اخلاق نخبگان امر تبلیغ در این مناطق موجب عظمت تشیع می‌شود.

وی خواستار همکاری مبلغین نخبه در راستای تولید محتوای تبلیغی شد و افزود: در زمینه سیاست‌گذاری و حتی مباشرت در نگارش ره توشه‌های تبلیغ می‌توان از وجود نخبگان بهره‌های فراوان برد زیرا مبلغین کم تجربه نیاز فراوانی به دانسته‌های این افراد دارند.

واعظی با اشاره به درخواست مقام معظم رهبری از افراد مختلف به منظور ارائه پیشنهاد برای موضوع سخنرانی‌ها تصریح کرد: زمانی که رهبر کشور خود را از مشورت با دیگران بی‌نیاز نمی‌بیند بنابراین مبلغین و سایر دست‌اندرکاران باید از حضور نخبگان و نقطه نظرات آنها بیشترین استفاده را داشته باشند.

وی در رابطه با فعالیت‌های تبلیغی بین‌المللی گفت: امکان اینکه دفتر تبلیغات شعباتی در خارج کشور تاسیس کرده و فعالیت‌های فراملی انجام دهد وجود ندارد اما در زمینه اقدامات نرم‌افزاری، طرح‌های مناسبی در نظر گرفته شده که نخستین مورد آن پرورش مبلغ و نیروهای علمی به منظور فعالیت‌های تبلیغی برای سایر نقاط جهان است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: تولید محتوا به صورت کتاب و جزوه ویژه تبلیغ در کشورهای خارجی نیز از جمله فعالیت‌های نرم‌افزاری است که دفتر تبلیغات می‌تواند وارد این عرصه شود ضمن اینکه در نظر داریم با الهام از مدل مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات، کارشناسانی را ویژه این امر تربیت کرده و از طریق فضای مجازی، ارتباط آنها را با سایر مراکز اسلامی جهان برقرار سازیم.

وی افزود: به منظور استفاده هر چه بهتر و بیشتر مسلمانان خارجی، می‌توان از اساتیدی که تسلط کافی بر زبان‌های مختلف دارند دعوت به عمل آورد تا در زمان‌های خاصی از طریق اینترنت، کلاس‌های درس تفسیر، اخلاق و مواردی از این دست را برگزار کنند.

واعظی در رابطه با بحث آموزش‌های تخصصی تبلیغ اظهار کرد: یکی از انتظاراتی که در این زمینه وجود دارد، تشکیل دانشکده تبلیغ از طریق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه است و برای این منظور مقرر شده که در موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) و در سطوح سه و چهار رشته‌های منتهی به مدرک راه اندازی شده و به صورت تخصصی به امر تبلیغ پرداخت شود ضمن اینکه این کار برای تربیت مبلغینی که مخاطبان خاص را مدنظر دارند نیز مفید خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.wbfurhb5ziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما