دوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 32879
فرمانده نیروی انتظامی قم خبر داد

کشف بیش از ۶تن ماده مخدر در قم طی سال گذشته

قم نيوز : قم نگار: فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بیش از ۶تن انواع مواد مخدر طی یک سال گذشته در استان قم کشف و ۳۰ باند مواد مخدر متلاشی شده است.
کشف بیش از ۶تن ماده مخدر در قم طی سال گذشته
به گزارش قم نگار، سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به‌مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد یک‌ساله پلیس قم اظهار داشت: طی یک سال گذشته شاهد کاهش یک‌درصدی در مجموع سرقت‌ها بودیم و جرائم مهمی مانند سرقت به‌عنف و قتل بین ۳۲ تا ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی قم با اشاره به آمار تصادفات رخ‌داده طی یک سال گذشته افزود: طی یک سال گذشته ۸ درصد افزایش تلفات داشته‌ایم و در مجموع آمار تصادفات ۵ درصد افزایش یافته است.

مجتبایی با تأکید بر وجود مشکلات زیرساختی در زمینهٔ مبارزه با مواد مخدر گفت: در حوزه مواد مخدر بیش از ۶ تن انواع مواد مخدر در استان قم کشف و ۳۰ باند مواد مخدر متلاشی شده است.

وی افزود: دستگیرشدگان ۲۱۱ نفر قاچاقچی حرفه‌ای و ۹هزار و ۵۴۰ نفر از این تعداد معتاد بوده‌اند که این تعداد افراد دستگیرشده نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی قم افزود: در سال گذشته ۳۲۸ نفر از افراد دستگیرشده مربوط به جرم کالاهای قاچاق مربوط بوده است که در مجموع مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان قاچاق در این زمینه صورت گرفته بود.

مجتبایی با اشاره به تعداد تماس‌های صورت گرفته با نیروی انتظامی از طرف مردم در سال گذشته گفت: ۵۱۴هزار تماس با ۱۱۰ گرفته شده که در این رابطه ۳۲۷هزار عملیات پلیس صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۷۲ نفر افراد متخلف در فضای سایبری دستگیر شده‌اند که جرائم مختلف اخلاقی مرتکب شده و این میزان نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی قم خاطرنشان کرد: استان قم در کسب اعتماد و رضایتمندی اجتماعی بر اساس سرعت، دقت و کارکردهای به‌هنگام پلیس همیشه در مقام‌های اول تا سوم بوده است، همچنین در فعالیت‌های قرآنی استان قم بین سه رتبه کشوری بوده است.

مجتبایی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس در سال جاری که «اقتدار پلیس، همدلی و هم‌زبانی، امنیت و آرامش» است، گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری از ۱۱ مهر تا ۱۷ مهرماه در سطح کشور برگزار می‌شود و مفاهیمی مانند اقتدار، همدلی، هم‌زبانی، کارآمدی، قانون‌گرایی و تلاش جهادی در آن دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۹۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در سطح استان قم گفت: این برنامه‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی برگزار می‌شود و حدود ۷۰ درصد برنامه‌ها علمی، فرهنگی و اجتماعی هستند و رویکرد پلیس بیشتر به‌سمت برنامه‌های زیربنایی و آموزشی است.

فرمانده نیروی انتظامی قم تصریح کرد: بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس مربوط به کارکنان و خانواده‌های نیروی انتظامی است و برنامه‌ها شامل صبحگاه مشترک، همایش همیاران پلیس و تجلیل از نمونه‌های ترافیکی، افتتاح استودیو خبر فرماندهی انتظامی استان قم و مانیتورینگ جامع تصویری استان می‌شود.

مجتبایی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان قم گفت: قرائت پیام مهر، افتتاح مانیتورینگ مسجد مقدس جمکران و دیدار با علما، جشن مهر و تجلیل از کارکنان نیروی انتظامی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان قم است.

وی با اشاره به گردهمایی بزرگ پلیس قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اهدای نمادین کلاه ایمنی به موتورسواران و رژه موتورسواران در روز جمعه ۱۷ مهرماه از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح استان است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3vap.t1ary2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما