دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 3289
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

حماسه 9 دی نشانه همت بلند ملت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: مردم ما همت بلند دارند و علاقه به اهل بیت(ع) در وجود آنها مرز ندارد و یک نمونه از نیرو، امید محبت مردم به اهل بیت(ع) و اسلام را در نهم دی مشاهده کردیم.
حماسه 9 دی نشانه همت بلند ملت است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار نمایندگان ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دانشجویان مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی در سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی اظهار کرد: اگر فرصتی در اختیار داشته باشیم و این فرصت از دست برود به اندازه اهمیت این فرصت پشیمان می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: دوره زندگی ما در این دنیا فرصتی برای دستیابی به مزایایی مانند مزایای مادی است و عقل انسان بر اساس تاکیدات اولیای خدا اقتضا می‌کند که از فرصت‌ها استفاده کنیم و با درک و سنجش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود به استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌ها بپردازیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: چه بسا اکثر قاطع مردم فکر می‌کنند فرصت این است که انسان مقام و شغل خاصی کسب کند ولی همانگونه که اسلام گفته بسیاری از فرصت‌های ارزشمندتری در اختیار ماست که با پول و مقام قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: متاسفانه فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و برخی اوقات به جای استفاده، سوء استفاده می‌کنیم و به خود و سرمایه عمر خود خسارت می‌زنیم.

‌مصباح‌یزدی بیان کرد: باید معلومات، هنر و موقعیت در اجتماع در راهی صرف شود که بتوانیم بهترین بهره را از آن ببریم و در گام نخست باید ارزشیابی، معرفت و شناخت در مسیر مناسب مصرف شود تا با همت و اراده سود کلان کسب کنیم.

وی با اشاره به مقایسه شرایط روحانیون در ۶۰ سال پیش نسبت به دوران کنونی گفت: این فرصتی است که اکنون برای ما پیش آمده است و چنان نباید رفتار کرد که گویی همیشه به همین منوال بوده و مدارس، کتاب‌ها، سی‌دی‌ها مانند دوران کنونی در دسترس بودند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: بسیاری از ارزش‌های کنونی به برکت اسلام و پیروزی انقلاب اسلامی ارزش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: علاوه بر استفاده مادی از فرصت‌ها می‌توان استفاده دیگری از فرصت‌های موجود برد و نباید در لاک خود فرو رویم و تنها به محیط زندگی و خانواده اکتفا کنیم بلکه با فراتر رفتن می‌فهمیم کار فقط اینها نیست.

‌مصباح‌یزدی بیان کرد: پیش از پیروزی انقلاب کسی باور نمی‌کرد که کشوری اسلامی و رهبری روحانی داشته باشیم و حداکثر آرزوی روحانیون این بود که نماز و قرآن در مدارس برگزار شود.

وی تصریح کرد: همانطور که انتظار داشتیم چنین حکومتی در کشور پدید آمد و امام خمینی(ره) با فراست و الهام خدا حرکتی را آغاز کرد و حادثه عظیمی در عالم به عنوان برقراری نظام اسلامی آفرید.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان کرد: هیچ کدام تصور نمی‌کردیم یک روز چند کشور آفریقایی مانند مصر، لیبی، تونس با هم قیام کنند و سپس الجزایر، بحرین، حجاز و... به پا خیزند.

وی ادامه داد: باور نمی‌کردیم در مصر با این سوابق و تسلطی که آمریکا و اسرائیل بر آنجا داشتند این نهضت اتفاق افتد.

مصباح‌یزدی خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم در این کشور چقدر زمینه برای پذیرش مذهب تشیع و حقایق شیعه وجود دارد و اگر دولت سالم اسلامی در این کشور روی کار آید خواهیم فهمید چه وظایفی برای معرفی آن در دنیا داریم و کسانی در این کشور هستند که عاشق اهل بیت(ع) هستند ولی راهی برای شناختن آنها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مصری‌ها شیفته اهل بیت(ع) هستند، گفت: مصری‌ها در کنار دانشگاه الازهر بارگاه عظیمی به نام راس الحسین بنا کرده‌اند که عروس و دامادها برای تبرک به آنجا می‌روند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت شناخت در مردم بیان کرد: زمینه‌های فراوانی وجود دارد اما ما غافل هستیم و نتیجه غفلت و بی‌توجهی‌ها نداشتن شناخت است چراکه مردم ما همت بلند دارند و علاقه به اهل بیت(ع) در وجود آنها مرز ندارد.

وی تصریح کرد: همین شناخت بود که حماسه نهم دی‌ ماه را رقم زد و ما یک نمونه از نیرو، امید محبت مردم به اهل بیت(ع) و اسلام را در ۹ دی مشاهده کردیم.

‌مصباح یزدی ادامه داد: این ظرفیت در قالب محبت به اهل بیت(ع) در مردم وجود دارد ولی فعلیت بخشیدن آن به نوع فعالیت ما بستگی دارد و اگر بفهمیم چگونه باید از این ظرفیت بهره برد و رفتار کرد تا مردم نسبت به دین علاقه‌مندتر شوند، رفتارها سالم‌تر و گناه کمتر شود.

وی تصریح کرد: کلید حل بسیاری از مشکلات اجتماعی و رفع مفاسد در دست من و شماست و اگر دین را درست بشناسیم و به درستی مردم را بر اساس دین تربیت کنیم جامعه ما، جامعه‌ای بهشتی می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر این امر را بپذیریم شاید نتیجه تلخی را بدهد و ما را مسئول بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی بدانند و بیان کنند شما در این ضعف‌ها، ناهنجاری‌ها و گناهان سهیم هستید چراکه ‌می‌توانستید برای اصلاح آن کمک کنید ولی انجام ندادید.

وی خاطرنشان کرد: باید رفتاری با مردم داشته باشید که مردم شما را بپذیرند و بدانند که می‌خواهید به آنها خدمت کنید.

مصباح یزدی عنوان کرد: هر کجا روحانی با صفا و صمیمیت خدمت کرده آن مکان آباد شده و سطح فرهنگ و معرفت مردم بالا رفته و وضع سیاسی و علاقه به نظام، حمایت از دین و رهبری هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به حدیثی گفت: پیامبر در اعزام امیر مومنان(ع) به یمن در سفارشی فرمود «علی(ع) کاری کن که حداقل یک نفر هدایت شود و اگر یک نفر به دست تو هدایت شد از آنچه آفتاب بر آن می‌تابد عظیم‌تر و مفیدتر است».

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: کار هدایت مردم از عهده ما برمی‌آید، هدایت یک نفر نسبت به کل کوه‌ها، معادن و گنج‌ها از ارزش بالاتری برخوردار است و اکنون این فرصت برای ما میسر است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.j0s2yt0xna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما