سه شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 3304
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش قم:

در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش قم با بیان این که ایجاد پایه ششم ابتدایی اهداف دوره ابتدایی تحصیلی را تثبیت و تقویت می‌کند، گفت: در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد.
در نظام آموزشی 3-3-6 ساختار دوره راهنمایی تغییر نخواهد کرد
به گزارش قم نیوز، اکبر حیدری با اعلام اینکه در سند تحول شاهد آموزش و پرورشی پویا خواهیم بود، بیان کرد: در این سند مهم ملی به تمام آنچه که آموزش و پرورش را در مسیر ارتقا، رشد و توسعه قرار می‌دهد، پرداخته شده که امیدواریم در مرحله اجرا با جدیت تمام به این اهداف برسیم.

وی تصریح کرد: براساس فصل هفتم سند، نظارت و سیاست‌گذاری کلان این سند بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده است و شورای عالی آموزش و پرورش نیز موظف به تکمیل ساختار‌ها و راهکارهای اجرایی سند است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم ابراز کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش، نظام آموزشی ۳-۳-۶ از مهر ماه سال ۹۱ اجرایی می‌شود که در این مسیر، مواد و جدول درسی پایه ششم ابتدایی نیز توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام آموزشی ۳-۳-۶ ساختار دوره راهنمایی تغییر نمی‌کند و پایه ششم ابتدایی نیز جایگزین پایه اول راهنمایی نخواهد شد.

حیدری با یادآوری اینکه محتوای برخی از کتب درسی دانش آموزان تغییراتی اساسی خواهد داشت، تاکید کرد: این کتاب‌ها باید تفکرمحوری و پژوهش محوری را ترویج دهد.

وی عنوان کرد: ذهن دانش‌آموزان ابتدایی آماده پذیرش فناوری‌های نوین است که اگر ما با بسیج امکانات و توجه لازم به آموزش آنان بپردازیم می‌توانیم اینگونه آموزش‌ها را در آنها نهادینه کنیم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پایان گفت: البته معلمین و دبیران ما نیز باید با علم روز آشنا بوده و در کلاس‌های درس مسلح حاضر شوند تا بتوانند در انتقال مفاهیم و مواد درسی و آموزشی بهتر از گذشته عمل کنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.gbfurhbfaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما