?>?> هاشمی: پیکر ۹۰ جان‌باخته‌ ایرانی فاجعه منا در روز‌های آینده به کشور منتقل می‌شود | قم نیوز
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 33062
همچنان ۶۵ ایرانی جزو مفقودان هستند

هاشمی: پیکر ۹۰ جان‌باخته‌ ایرانی فاجعه منا در روز‌های آینده به کشور منتقل می‌شود

قم نيوز : قم نگار: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون موفق به انتقال حدود ۳۰۰ نفر از جان باختگان فاجعه منا به کشور شده‌ایم و تعداد ۹۰ نفر دیگر در روزهای آینده به کشور منتقل می‌شوند.
هاشمی: پیکر ۹۰ جان‌باخته‌ ایرانی فاجعه منا در روز‌های آینده به کشور منتقل می‌شود
به گزارش قم نگار، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله سبحانی، با اشاره به گزارشی از اقدامات انجام شده پس از فاجعه منا اظهارداشت: پس از این فاجعه دولت بلافاصله در خواست کرد تا نماینده‌ای برای پیگیری امور داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه پس از چهار روز موفق به دریافت ویزای سفر به عربستان شده است افزود: در روز نخست حضور در عربستان از وضعیت سردخانه‌ها و اجساد و نحوه نگهداری از آن‌ها بازدید داشتیم و در جلساتی که با مسئولان سعودی بر انتقال اجساد جان باختگان به کشور تاکید شد.

وی با اشاره به اینکه سخنان مقام معظم رهبری در این موضوع راهگشا بود گفت: پس از سخنان ایشان، در جلسه‌ای ۳ ساعته با مسئولان عربستان در مورد این موضوع بحث و بررسی داشتیم.

هاشمی با اشاره به جلسه‌ای که با وزیر بهداشت عربستان داشته است، خاطرنشان کرد: در ‌‌نهایت موفق شدیم حدود ۳۰۰ نفر از جان باختگان را به کشور منتقل کنیم و تعداد ۹۰ نفر دیگر نیز در روزهای آینده به کشور منتقل می‌شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه حدود ۶۵ نفر دیگر هنوز جزو مفقودان هستند تصریح کرد: ممکن است تعدادی از این افراد گمنام باقی مانده و در همان‌جا دفن شوند.

هاشمی با بیان اینکه مراجع تقلید با فتاوای خود می‌توانند شرایط انجام حج را برای کسانی که استطاعت آن را ندارند تسهیل کنند عنوان کرد: از مراجع می‌خواهیم در بخش‌های مختلف حج و در ترتیب انجام اعمال، نظرِ خود را بیان کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdxz0s.yt0s96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما