سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 33334
سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم مطرح کرد

مشارکت شهرداری قم در فعالیت‌های فرهنگی و نظافت مسیر پیاده روی اربعین حسینی

قم نيوز : قم نگار: سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم گفت: با هماهنگی دستگاه‌های مسئول در داخل و خارج کشور، بحث فرهنگی و نظافت مسیر نجف تا کربلای معلی به وسیله خود زائران اربعین حسینی و با تسهیل شرایط توسط شهرداری انجام خواهد شد.
مشارکت شهرداری قم در فعالیت‌های فرهنگی و نظافت مسیر پیاده روی اربعین حسینی
به گزارش قم نگار، سید رسول موسوی نژادیان،با اشاره به حمایت‌های مالی و معنوی شهرداری قم در راستای برگزاری مراسم سنتی تعزیه در سه نقطه متفاوت از شهر اظهار کرد: جشنواره‌ای به منظور بهبود کیفیت این مراسم سنتی از سوی شهرداری در نظر گرفته شده است.

وی با توجه به استقبال گسترده مردم از مراسم مقتل‌خوانی بیان کرد: این مراسم که در سال گذشته برگزار شد بسیار مورد استقبال قرار گرفت و سبب شد که امسال نیز مراسمی با همین رویکرد در مسجد امام حسین(ع) مقابل شهرداری منطقه چهار تدارک دیده شود.

سرپرست سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم با اشاره به مشارکت و همکاری در برگزاری مراسم‌های هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج تصریح کرد: شهرداری قم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم‌های سوگواری اباعبدالله از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کند و در حد امکان برای برگزاری این گونه مراسم‌ها مشارکت دارد.

وی از مشارکت شهرداری قم در برگزاری همایش جهانی مسلمانان در پیاده روی اربعین خبر داد و گفت: این کار بزرگ که در دستور کار قرار دارد در صورت هماهنگی با مجموعه دستگاه‌های مسئول در داخل و خارج کشور، بحث فرهنگی و نظافت مسیر نجف تا کربلای معلی به وسیله خود زائران در فاصله زمانی قبل تا بعد از اربعین حسینی و با تسهیل شرایط توسط شهرداری انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری قم با اشاره به جلسه‌ای که با محوریت برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم سوگواری امام حسین (ع) در استانداری قم صورت گرفت عنوان کرد: شهرداری و دیگر دستگاه‌ها با مشارکت و تعامل همدیگر اجرای برنامه‌های فرهنگی و خدماتی استان را در این ایام عهده‌دار شده‌اند که از جمله می‌توان به تهیه سجاده‌ها در روز عاشورا و به سبب برپایی نماز باشکوه ظهر عاشورا توسط سازمان فرهنگی،‌ورزشی شهرداری قم اشاره کرد.

موسوی‌نژادیان با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که از سوی شهرداری برای روز عاشورا در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره عکس با محوریت عاشورا، قیام، نماز و... از جمله اقدامات شهرداری در این مناسبت است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfjmdm.w6dmmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما