پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : 33660
معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم:

۲۳ نفر از دانش آموزان قمی رتبه زیر ۱۰۰ کسب کرده‌اند

قم نيوز : قم نگار: معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۲۳ نفر از دانش آموزان استان قم در سال جاری رتبه زیر ۱۰۰ در کل کشور کسب کرده‌اند که این رقم یک رقم بی‌نظیراست.
۲۳ نفر از دانش آموزان قمی رتبه زیر ۱۰۰ کسب کرده‌اند
به گزارش قم نگار، علیرضا یاری ظهر امروز در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم که در سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش استان قم برخلاف استان‌های دیگر درزمینهٔ کنکور دانش آموزان تلاش‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: استان قم دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی درزمینهٔ قبولی در دانشگاه‌ها است و در رده‌های مختلف شاهد رتبه‌های خوبی بودیم.

معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ارتقاء ۶ رتبه‌ای استان قم در کنکور سراسری در سال گذشته افزود: در سال ۹۴ اقداماتی از قبیل تشکیل کلاس‌های کنکور برای اکثر دانش آموزان متوسطه دوم و حتی حاشیه شهر با بهره‌گیری از اساتید مجرب و نامی کلاس کنکور داشتیم.

یاری خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ و ۹۴ از تیرماه کلاس کنکور در مناطق بی‌بضاعت با حداقل هزینه شروع‌شده است و بخشی از هزینه‌ها را خود آموزش و پرورش تقبل کرده است.

وی با ارائه گزارشی از رتبه‌های اعلام‌شده توسط سازمان سنجش گفت: بر اساس آمار ارائه‌شده در رشته ریاضی ۷ نفر از دانش آموزان رتبه زیر ۱۰۰ را کسب کرده‌اند و بیش از ۲۲۰ نفر از دانش آموزان رتبه زیر ۲۰۰۰ هزار را کسب کرده‌اند.

معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در رشته پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی در سال گذشته ۶۴ نفر ودرسال جاری ۸۰ نفر قبولی در کنکور داشته‌ایم، گفت: ۵۰ درصد قبولی‌های استان قم در رشته تجربی بود ه که از میانگین کشوری بالاتر است.

یاری با تأکید بر اینکه در دانشگاه‌های دولتی تهران شاهد حضور دانشجویان قمی هستیم، گفت: ۲۳ نفر از دانش آموزان استان قم در سال جاری رتبه زیر ۱۰۰ در کل کشور کسب کرده‌اند که این رقم یک رقم بی‌نظیراست.

وی کمبود دانشگاه دولتی در استان قم را یکی از معضلات بیان و تصریح کرد: معیار رتبه‌بندی سازمان سنجش بخش دولتی و پیام نور است که استان قم رتبه ۵ کشوری را در این زمینه دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchv-nx.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما