دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 33822
منبع : 598

ابتکار: بنزین وارداتی سالم است ومجلس صرفاً سیاسی برخورد می‌کند!

قم نيوز : قم نگار: معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست که روزدوشنبه برای سخنرانی در همایش اقتصاد مقاومتی به دانشگاه قم دعوت شده بود در حاشیه این همایش در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص آلودگی بنزین واداتی یورو 4 و گزارش کمیسیون بهداشت مجلس، اظهار نظر نمایندگان مجلس را صرفاً سیاسی دانست.
ابتکار: بنزین وارداتی سالم است ومجلس صرفاً سیاسی برخورد می‌کند!
به گزارش قم نگار، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست که روز دوشنبه برای سخنرانی در همایش اقتصاد مقاومتی به دانشگاه قم دعوت شده بود در حاشیه این همایش در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان در خصوص آلودگی بنزین واداتی یورو ۴ این سخنان را غلط دانست.

ابتکار با سیاسی خواندن نظر نمایندگان مجلس درباره بنزین وارداتی اظهار داشت: بنزین یورو ۴ سالم است و نمایندگان مجلس متاسفانه صرفا سیاسی برخورد می کنند و این گونه اظهار نظرها سیاسی است.

این موضع گیری خانم ابتکار در حالی است که چندی پیش موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس، در مورد اظهارنظر کمیسیون بهداشت درباره کیفیت بنزین وارداتی گفت: بنزین تولیدی در کشور مشکل چندانی ندارد اما بنزین وارداتی که به هرنحوی وارد چرخه سوخت کشور می‌شود آلوده است چرا که در این خصوص آنالیزهایی صورت گرفته که نشان‌دهنده آلوده بودن بنزین وارداتی است.

همچنین رسانه های داخلی در سال گذشته از آلودگی بنزین‌‌های وارداتی را به مواد شیمیایی خطرناکی چون MMT و فروسین سخن گفتند که در ادامه این افشاگری‌ها بود که نهادهای نظارتی همچون مرکز پژوهش‌های مجلس طی گزارشی بر سلامت کامل بنزین‌های تولید پتروشیمی صحه گذاشتند و کمیسیون بهداشت نیز در چند مقطع این مطلب را رسما اعلام کرد.

کمیسیون اصل ۹۰ نیز گزارشی رسمی در این رابطه تهیه کرد که بنا بر اعلام اعضای آن، نظرات قبلی در رابطه با سلامت بنزین‌های تولید داخل و رد ادعاهای سازمان محیط زیست را اثبات می‌کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdchi6nx.23nxidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما