پنجشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 3394
کارشناس مسائل اعتقادی رادیو معارف:

95 درصد بدحجابی‌ها با نهی از منکر حل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: کارشناس مسائل اعتقادی رادیو معارف گفت: 95 درصد بدحجابی‌ها تنها با عمل کردن به مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر حل می‌شود و همه این مسائل نتیجه بی‌توجهی ما به آموزش در مساجد به بانوان است.
95 درصد بدحجابی‌ها با نهی از منکر حل می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام رضا محمدی، پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با موضوع «برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد برای بانوان» که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه بانوان نسبت به مساجد در دین مبین اسلام کاملا مشخص است و نسبت به اهمیت این مسئله هیچ تردیدی نیست.

وی با تاکید بر تاثیر غیرقابل انکار بانوان در تربیت خانواده و جامعه افزود: اگر یک خانم به عنوان مادر و همسر در یک خانواده تربیت دینی داشته باشد در واقع یک خانواده تربیت می‌شوند و در نتیجه هر میزان که در این خصوص سرمایه گذاری شود به هدر نمی‌رود.

کارشناس برنامه پرسش و پاسخ اعتقادی رادیو معارف ادامه داد: با توجه به موج عظیم فمنیستی که جهان را در بر گرفته است باید تدابیر جدی در خصوص ارتباط بانوان با مساجد اندیشیده شود.

وی با اشاره به وضعیت موجود در برنامه‌ها و محصولات فرهنگی گفت: بیش از ۵۰ درصد این محصولات با تفکرات فمنیستی ساخته می‌شود که بیشتر آنها حاوی شبهاتی با موضوع زن هستند و با این اقدامات قصد حمله به دیانت و روحانیت را دارند.

محمدی با تاکید بر نقش موثر زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردم نقش زیادی در این نظام دارند به طور مثال در انتخابات پیش رو می‌توان گفت اگر نقش بانوان بیش از آقایان نباشد، کمتر نیست.

وی تصریح کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم سعی دارد با برگزاری نشست‌های این چنینی برای انجام برنامه‌ریزی‌ها در راستای هدایت جامعه گام بردارد.

این کارشناس مسائل دینی با اذعان به وجود انحرافاتی در جامعه و به ویژه در مسائل اعتقادی گفت: ما ابتدایی‌ترین احکام دینی خود را نمی‌دانیم، اگر مردم به این مسائل آگاه باشند، بسیاری از فتنه‌ها به وقوع نمی‌پیوندد.

وی در ادامه با اشاره به نقش موثر تربیتی بانوان در جامعه ابراز داشت: تاکیدات در آیات و روایات بیانگر آن است که اسلام هیچ ممانعتی برای حضور بانوان در مسجد قائل نشده و فقط در تفکر وهابیت و خلیفه دوم ممانعت‌های جدی صورت می‌گیرد که البته در اثر فشار بانوان ایرانی در عربستان بخشی از مسجد را برای حضور بانوان آن هم تنها در موسم حج در نظر گرفته‌اند.

محمدی در عین حال تفکر وهابیت را برگرفته از تفکرات خلیفه دوم دانست و گفت: تفکرات خلیفه دوم در خصوص عدم حضور بانوان در مسجد به حدی بود که این موضوع شرط ازدواج او با همسرانش می‌شد که به نظر می‌رسد این رفتار در مقابله با خطبه غنی، کامل و تاثیرگذار فدکیه حضرت زهرا صورت گرفت.

وی در ادامه با اشاره به رواج بدحجابی ها در جامعه خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد از این مسائل تنها با عمل کردن به مرحله اول امر به معروف و نهی از منکر حل می‌شود و همه این مسائل نتیجه بی‌توجهی ما به آموزش این مسائل در بستر مساجد به بانوان است.

کارشناس برنامه پرسش و پاسخ اعتقادی رادیو معارف اظهار داشت: در دین مبین اسلام هیچ منعی برای حضور بانوان در مساجد مشروط بر اینکه اصول را حفظ کنند، وجود ندارد ولی اگر این اصول از قبیل آرایش نکردن رعایت نشود، شاهد انجام فعلی حرام برای عمل به امری مستحب هستیم که جایز نیست.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به وظایف امام جماعت مساجد در فراهم کردن زمینه حضور بانوان در مساجد اشاره کرد و افزود: در اکثر مساجد، بدترین مکان مانند مسیر پله‌ها، جاهای کثیف و یا دارای فرش‌های نامرغوب و کثیف به بانوان اختصاص داده می‌شود که لازم است ائمه جماعات در این خصوص عملکرد مناسبی داشته باشند.

محمدی افزود: در مواقعی نیز چون خانم‌ها پشت پرده بوده و دور از چشم امام جماعت هستند، موضوعات مطرح شده تنها مختص آقایان است که باید حرکتی کنیم تا در سیاست هم، در کنار مسائل دیگر خانم‌ها منادی اسلام ناب باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.onek49ney5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما