جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 33952
منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی قم/ نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی

قم نيوز : قم نگار: یکصد و چهلمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه موقت قم در سالن اجتماعات حرم مطهر حضرت معصومه (س) عصر پنجشنبه برگزار شد.
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی قم/ نخستین جشنواره فرهنگ، هنر و معارف فاطمی
به گزارش قم نگار، در این جلسه تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خواستار توجه به مسائل مرتبط با آسیب های عزاداری و رفع آنان شدند.

اولویت بندی آسیب های عزاداری

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این جلسه در رابطه با آسیب های عزاداری گفت: اولویت بندی در این امر، مساله مهمی است چرا که برخی از آسیب ها، دربعضی هیات ها وجود دارد و از سوی دیگر برخی آسیب ها نیز جنبه حیاتی دارند که باید اولویت بندی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: باید به مسائل کلانی که وحدت جهان اسلام را نشانه می گیرند و خدشه وارد می کنند توجه جدی شود و همچنین هیات های مذهبی بدون ورود به مسائل جناحی و گروهی به مسائل کلان سیاسی بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در این زمینه کارهایی را انجام داده و برخی از آسیب هایی که مشاهده شده به هیات ها تذکر داده است و مسئولان آنها نیز پذیرفته و استقبال کرده اند.

 برگزاری نخستین جشنواره «فرهنگ، هنر و معارف فاطمی»

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز همچنین در این جلسه، از برگزاری نخستین جشنواره «فرهنگ، هنر و معارف فاطمی» خبر داد.

حجت الاسلام مهدی احمدی گفت: این جشنواره در دو بخش عمومی و تخصصی به موضوع هایی در زمینه حضرت زهرا(س) و حضرت معصومه(س) همچون؛ زیارت با معرفت، شخصیت شناسی، نماز با تکیه بر فرهنگ فاطمی، زندگی سالم در خانواده دیندار، امر به معروف و نهی از منکر با تکیه بر فرهنگ فاطمی، خانواده مطهر، سروش فاطمی و انتخاب کتاب سال فاطمی برگزار می شود.
وی؛ فرهنگ ‏سازی برای زیارت با معرفت در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) که تجلیگاه حرم بی نشان حضرت زهرا(س) است، تبیین ارزش ‏های ناشناخته زیارت و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در زندگی سالم، ترویج گفتمان فرهنگ و معارف فاطمی در جامعه، تجمیع و ارائه مدل هایی نمونه از سبک زندگی فاطمی با استفاده از فرهنگ و هنر متعهد، شناسایی و هم افزایی ظرفیت های علمی و فرهنگی و هنری؛ برای توسعه تبیین و ترویج معارف فاطمی و استمرار آن و تولید و انتشار محصولات علمی، فرهنگی فاخر در این عرصه را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره در بخش عمومی تا ۳۰ آذر ماه امسال و همچنین در بخش تخصصی تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری است.

وی گفت: دبیرخانه این جشنواره در حرم مطهر حضرت معصومه(س) قرار دارد و علاقه مندان می توانند علاوه بر مراجعه حضوری از طریق تلفن ۳۷۱۷۵۳۸۶ با پیش شماره ۰۲۵ و یا مراجعه به تارنمای این جشنواره به نشانی اینترنتی www.fatemifestival.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند.

یکی از مصوبات جلسه مذکور، زمان برگزاری جلسه این شورا تا پایان سال جاری بود که بنا شد در نخستین چهارشنبه هر ماه پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شود.
۱۴ آبان ماه به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb59bf.rhbfspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما