شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب : 33996
رئیس حوزه هنری قم:

کار ضعیف در حوزه سیدالشهدا(ع) ارائه نشود

قم نيوز : قم نگار: رئیس حوزه هنری استان قم با اشاره به جایگاه والای قیام اباعبدالله الحسین(ع)، تأکید کرد که نباید کار ضعیف در حوزه سیدالشهد(ع) ارائه شود.
کار ضعیف در حوزه سیدالشهدا(ع) ارائه نشود
به گزارش قم نگار، مجدالدین معلمی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای مدیران تبلیغات اسلامی استان قم، در بیان تأثیرگذاری قیام عاشورای حسینی اظهار داشت: هر چه از واقعه کربلا می‌گذرد، نور امام حسین(ع) بیشتر به دل‌ها می‌تابد و جهان را در حال تسخیرکردن است.

وی بر لزوم انجام فعالیت فراگیر برای نشر فرهنگ حسینی(ع) تأکید کرد و افزود: مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برای این کار احتیاج به یک مرام‌نامه یا اساسنامه فعالیتی در حوزه عاشورایی دارند.

معلمی افزود که این مرامنامه می‌تواند در دو حوزه فعالیتی تدوین شود؛ اول تمرکز بر مدیریت شور و حرارتی که در هیئت‌های مذهبی وجود دارد و دوم در حوزه معارف و پیام عاشورا.

وی با اشاره به عرصه‌های فعالیت مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه‌های اندیشه عاشورا، کتاب، رسانه، نمایش، رقابت(مسابقه) و آموزش، اظهار داشت: هر کدام از نهادهای وابسته به سازمان می‌توانند وظیفه‌ای را به عهده بگیرند و با تشکیل گروه‌هایی، فعالیت‌های فاخری را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه آموزش می‌تواند در عرصه محتوا و یا فنون باشد، گفت: پرداختن به آموزش محتوایی رسالت علمای دین است، ولی آموزش فنون از جمله آموز‌ش‌هایی است که در حوزه رسانه، هنر، ادبیات و... می‌تواند اتفاق بیفتد و ما می‌توانیم قشر مرجع و تأثیرگذار را آموزش دهیم که آنها افراد بیشتری را درگیر کنند.

رئیس حوزه هنری استان قم در پایان با اشاره به جایگاه والای قیام اباعبدالله الحسین(ع) تأکید کرد: تلاش کنیم که کار ضعیف در حوزه سیدالشهدا(ع) ارائه ندهیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjmhet.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما