يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : 34036
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

امام سجاد (ع) معارف بلند الهی و اخلاقی را در جامعه نشر دادند

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام سجاد (ع) بالاترین معارف اخلاقی و معنوی را به صورت دعا نشر داد و با کادرسازی زمینه را برای تحول علمی دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فراهم کرد.
امام سجاد (ع) معارف بلند الهی و اخلاقی را در جامعه نشر دادند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید محمد غروی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام سجاد (ع) و اقدامات چهارمین امام همام در راستای تبیین نهضت عاشورا و فرهنگ حسینی نزد شیعیان، اظهار داشت: امام سجاد (ع) به‌دلیل بیماری که برایشان عارض شد و شدت پیدا کرد، در جریان عاشورا حضور نداشت و در اصل برای حفظ اسلام به معنای واقعی و مدیریت فرهنگ عاشورا حفظ شدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام سجاد (ع) برای نشر معارف اهل بیت (ع) و تبیین واقعه عاشورا اقدام به کادرسازی کرد و از هیچ تلاشی برای تبیین فرهنگ عاشورا دریغ نکرد، افزود: امام زین العابدین (ع) به مناسبت‌های مختلف واقعه عاشورا را برای جامعه بازگو و بیان می‌کرد و نوع برخورد ایشان با وقایع عاشورا نگه‌دارنده نهضت کربلا بود.

وی با با بیان اینکه امام زین العابدین (ع) علاوه بر اینکه مظلومیت عاشورا رابه سراسر عالم منتقل کرد، چهره واقعی بنی‌امیه را به مردم نشان داد، گفت: امام سجاد (ع) بالاترین معارف اخلاقی و معنوی را به صورت دعا نشر داد و با کادرسازی زمینه را برای تحول علمی دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فراهم کرد.

وی با اشاره به خطبه‌های آتشینی که امام سجاد (ع) علیه حکومت بنی امیه بیان کرد: در زمان اسارت امام سجاد (ع) در کوفه و شام و در جایی که تشخیص می‌دادند که جای سخن گفتن است، به بیان ظلم‌های بنی امیه پرداخت و هیچ ملاحظه‌ای در این زمینه انجام نداد.

غروی با بیان اینکه دعای مکارم‌الاخلاق مجموعه‌ای از بلندترین مفاهیم اخلاقی است که یادگار ماندگاری از امام زین‌العابدین (ع) است که به دست شیعیان رسیده بیان کرد: چهارمین امام همام غیر از حمایت از تشیع و کادرسازی که در این راستا انجام دادند معارف بلند الهی و اخلاقی و معنوی را در زمانی که خلأ گسترده‌ای وجود داشت نشر دادند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcfvxdm.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما