شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 3413

عضویت 40 هزار نفر در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی از عضویت 40 هزار نفر در این کتابخانه خبر داد.
عضویت 40 هزار نفر در کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین اوسطی امروز اظهار داشت: کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی زندانی برای نگهداری کتاب نیست بلکه مکانی برای استفاده محققان و پژوهشگران است.

وی خاطر نشان کرد: این کتابخانه با ۴۰۰ کتابخانه در جهان به تبادل اطلاعات و کتاب می‌پردازد تا اطلاع‌رسانی به روزی داشته باشد.

این مسوول با اشاره به دیگر فعالیت‌های کتابخانه آیت‌الله مرعشی ‌نجفی گفت: برخی از کشورهای آسیای میانه که کتاب‌های خطی ما در آن کشورها قرار دارد، آنها را پس از فهرست‌نویسی به کتابخانه ارسال کردند و کتابخانه چاپ این فهرست‌ها را عهده‌دار شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی با بیان اینکه کتاب‌های چاپی کتابخانه در دو مخزن قرار گرفته، عنوان کرد: کتاب‌های چاپی در زمینه تمام موضوعات در این کتابخانه موجود است.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌هایی که در ایران به چاپ می‌رسد را به منظور استفاده محققان به کتابخانه تحویل می‌دهد.

این مسوول با اشاره به بروز مشکل در این زمینه گفت: متاسفانه تنها کتاب‌های دارای تیراژ ۳ هزار به بالا در اختیار کتابخانه قرار می‌گیرد و این امر در حالی است که محققان نیازمند کتاب‌های دارای تیراژ هزار هستند.

اوسطی در ادامه بیان داشت: بالغ بر هزار و ۵۰۰ عنوان نشریه در این کتابخانه وجود دارد که آرشیوی جامع را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این کتابخانه دارای ۴۰ هزار عضو بوده و روزانه بین ۳ تا ۴ هزار نفر از منابع این کتابخانه استفاده می‌کنند و این منابع شامل سه بخش مطالعاتی برای طلاب، دانشجویان و محققان است.

کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی سومین کتابخانه جهان اسلام پس از کتابخانه‌های ترکیه و مصر است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.sq1a2bq01la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما