چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : 34132
منبع : خبرگزاری مهر
در کمیته اجرایی مصلی قم تأکید شد:

لزوم تسریع در تأمین اعتبارات مصلی قم/ ترافیک مهمترین دغدغه

قم نيوز : قم نگار: تأمین اعتبار پروژه مصلی قم و همچنین تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت حل معضل ترافیک اطراف این مرکز از مسائلی بود که در کمیته اجرایی مصلی قدس قم بررسی شد.
لزوم تسریع در تأمین اعتبارات مصلی قم/ ترافیک مهمترین دغدغه
به گزارش قم نگار، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در کمیته اجرایی مصلی این استان که قبل از ظهر سه‌شنبه نوزدهم آبان با حضور حجت الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و جمعی از مدیران و نمایندگان سایر ارگان‌ها و نهادهای استان به منظور بررسی مشکلات مصلی قم در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مواردی که باید در راه اندازی مصلی مدنظر باشد، بحث ترافیک اطراف این محل است، ابراز داشت: باید قبل از راه اندازی مجموعه مصلی بحث ترافیکی که اطراف آن و در رودخانه ایجاد می‌شود مورد توجه قرار گیرد تا این مطلب به یک معضل تبدیل نشود.

وی محور دومی که باید مورد توجه قرار گیرد را بحث امنیتی عنوان کرد و گفت: باید طرح جامعی در این زمینه تدوین و برای این امور نیز باید بودجه لازم در نظر گرفته شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه همچنین توجه به فضاسازی اطراف مصلی توسط شهرداری را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر پشتیبانی اعتباری از این مجموعه گفت: مجموعه مصلی بعد از راه اندازی نیازمند سالانه چندین میلیون تومان اعتبار جهت اداره و نگهداری است و باید برای تأمین منابع مالی آن برنامه ریزی‌های بلندمدتی صورت گیرد.

وی تأکید کرد: در تأمین اعتبار و سرمایه‌گذاری‌هایی که برای مصلی در نظر گرفته می‌شود باید بحث قانونی آن و همچنین عدم ایجاد حاشیه مورد توجه باشد.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: مصلی در حال حاضر نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی و اقامه نماز است که باید تأمین شود.

وی در ادامه بحث پارکینگ و عوارض را مورد اشاره قرار داد از شهردار درخواست کرد تا خودروهایی که هنگام نماز جمعه در پارکینگ‌های اطراف مصلی پارک هستند (از ساعت ۱۱ الی ۲ بعد از ظهر) از پرداخت عوارض معاف باشند.

منطقی است که نماز جمعه در مصلی برگزار شود

در ادامه مجری طرح پروژه مصلی بزرگ قم، در این جلسه با اشاره به برخی از تملک‌های باقی مانده گفت: قرار بود جلساتی را با مسئولان امر برای تعین تکلیف اراضی تملک نشده برگزار شود که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

مرتضی آقایی به تلاش‌هایی که برای راه اندازی هرچه سریعتر مصلی صورت می‌گیرد اشاره و ادامه داد: تمام تلاش‌ها در راستای این است که نماز جمعه به محل همیشگی خود بازگردد زیرا از لحاظ موقعیت جغرافیایی هم منطقی است که نماز جمعه در مصلی برگزار شود.

وی اعتبار را مهمترین دغدغه عنوان کرد و افزود: باید برای تأمین اعتبار راهکارهای لازم اندیشیده شود و پیش بینی ما در حال حاضر رقم هفت میلیارد تومان است تا پروژه همچنان ادامه داشته باشد و این رقم با توجه به ساخت و سازها رقم غیر قابل دسترسی نیست.

مجری طرح پروژه مصلی بزرگ قم همچنین تملک اطرف مصلی به منظور احداث پارکینگ را از دیگر دغدغه‌هایی عنوان کرد که باید با برنامه ریزی‌های مناسب حل شود.

در ادامه این جلسه نمایندگان نهادها و ارگان‌ها هرکدام نظرات و مشکلاتی را که مجموعه مصلی با آن مواجه شده را مطرح و بر حل و فصل آن توسط دستگاه‌های مسئول تأکید کردند.

حل مشکل ترافیک

نصرت الله لطفی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان قم در این جلسه با تأکید بر اینکه مشکل مصلی با یک تا دو میلیارد تومان حل نمی‌شود خواستار احیاء مجدد ردیف بودجه‌ای شد که طی سال‌های قبل برای مصلی در نظر گرفته شده بود تا از این طریق بتوان بودجه لازم برای راه انداری و همچنین نگهداری مصلی را تأمین کرد.

همچنین مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به مباحث ترافیکی اطراف مصلی تأکید کرد که برای حل آن برنامه‌هایی تدوین شده است.

بحث افزایش کیفیت دوربین‌هایی که جهت فیلم برداری از نماز جمعه استفاده می‌شود، تأمین بودجه برای ارتقا و خرید وسایل امنیتی، راه اندازی کیوسک پلیس ویژه مصلی، جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی که منظر مصلی را مخدوش کرده‌اند، تملک اراضی اطراف مصلی نیز از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح و بر ضرورت حل سریعتر آن تا قبل از بهره‌برداری از این مرکز تأکید شد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccisq1.2bq018laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما