چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 34394
منبع : همایش علامه طباطبایی، آیت الله بوشهری، افتتاحیه
آیت الله حسینی بوشهری:

کتاب "تفسیر المیزان" حاصل یک عمر فعالیت علمی علامه طباطبایی است

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: علامه طباطبایی ۲۰ سال برای نگارش کتاب المیزان فعالیت و تلاش کرد، امروز کتاب تفسیر المیزان در حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود و حوزه علمیه با عظمت از علامه طباطبایی یاد می‌کند.
کتاب "تفسیر المیزان" حاصل یک عمر فعالیت علمی علامه طباطبایی است
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه سه‌شنبه در دوازدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: دین اسلام برای علم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است که هیچ دینی و آئینی همانند اسلام به برای علم و دانش ارزش قائل نشده است، یکی از دانشمندان فرانسوی تاکید کرد که هیچ مکتبی را ندیدم که همانند اسلام به علم توجه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به شخصیت علمی علامه طباطبایی افزود: علامه طباطبایی مفسر بزرگی بود که پس از ارتحال ایشان آثار و برکات زیادی از وی باقی ماند، علامه طباطبایی فرد ساده‌زیستی بود که همیشه خود را مطیع مراجع تقلید می‌دانست و گوش به فرمان آن‌ها بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه علامه طباطبایی تاکید می‌کرد از کتاب تفسیر المیزان تعریف نکنید تا مغرور نشوم بیان کرد: این مفسر بزرگ قرآن کریم در عمر با برکت خویش هیچ گاه از کلمه من استفاده نکرد و به دلیل حجب و حیا هیچ گاه به چهره شاگردانش نگاه نمی‌کرد، علامه طباطبایی شخص بسیار مودبی بود و تواضع و فروتنی ایشان زبان زد خاص و عالم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش‌های علمی علامه طباطبایی در راستای تفسیر قرآن کریم عنوان کرد: این مفسر بزرگ قرآن کریم ۱۷ سال مشغول مطالعه و تحقیق بود و تا صبح بیدار می‌ماند و تلاش مجاهدانه می‌کرد و ۲۰ سال برای نگارش کتاب المیزان فعالیت و تلاش کرد، امروز کتاب تفسیر المیزان در حوزه‌های علمیه استفاده می‌شود و حوزه علمیه با عظمت از علامه طباطبایی یاد می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علامه طباطبایی شخص بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ای بود گفت: شهید مطهری درمورد علامه طباطبایی فرمود تفسیر المیزان تراوش فکر و اندیشه انسانی نیست، بلکه سر از الهامات غیبی در می‌آورد، علامه طباطبایی اهل دنیا و مال دنیا نبود و انسان زاهد و با تقوایی بود.

وی گفت: علامه طباطبایی پس از بازگشت از نجف به دلیل فقر به مدت ۱۰ سال در تبریز کشاورزی می‌کرد، لطف و عنایت خداوند شامل این مفسر بزرگ قرآن کریم شد و سبب شد وی به قله‌های ترقی و پیشرفت برسد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcc01q1.2bq0o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما