يکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : 347
امین جعفری خبر داد:

فعالیت ۳۰۶ مدرسه قرآنی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۳ مدرسه قرآنی در قم فعالیت داشته است، یادآور شد: امسال تعداد ۳۰۶ مدرسه قرآنی برای استان قم ابلاغ شده است.
فعالیت ۳۰۶ مدرسه قرآنی در قم
به گزارش قم نیوز، محمد حسین امین جعفری صبح یکشنبه در مراسم نواختن زنگ مهر، بصیرت و مقاومت که با حضور رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی و استاندار قم در دبیرستان شاهد جوادلائمه (ع) برگزار شد، با اشاره به رویکرد وزارت آموزش و پرورش نسبت به دوره متوسطه تحصیلی اظهار داشت: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌هایی در این خصوص در مدارس از جمله این سیاست هاست.

وی افزود: بهره‌مندی دانش آموزان از مدارس خاص تا تراکم ۳۰ نفر، استفاده از فناوری آی تی در مدارس، برگزاری آزمون آغازین در ابتدای مهرماه و سنجش پیشرفت تحصیلی در دی ماه، تعیین شاخص‌های رشد از طریق وزارت خانه که ما در سال گذشته در استان، رقم ۷ درصد را در نظر گرفتیم و به حمد الله موفق هم بودیم، از جمله دیگر رویکرد‌های وزارت آموزش و پرورش برای این دوره تحصیلی است.

امین جعفری اضافه کرد: همچنین رویکرد وزارت آموزش و پرورش این است که در نوبت بعد از ظهر مدارس تک نوبته کلاس‌های فوق برنامه تقویتی کنکور برگزار شود، به علاوه در نوبت بعد از ظهر مدارس قرآنی دایر شود.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۵۳ مدرسه قرآنی در استان قم فعال بود که امسال تعداد ۳۰۶ مدرسه قرآنی برای قم ابلاغ شده است.

تحصیل ۲۱۲ هزار و ۸۲۳ دانش آموز در قم

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز مهرماه ۲۱۲ هزار و ۸۲۳ دانش آموز در هزار و ۴۴۸ مدرسه با ۸ هزار و ۲۸۲ کلاس درس با هدایت ۱۴ هزار و ۴۸۱ همکار، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت امر تعلیم و تعلم اشاره و تصریح کرد: برای سازندگی جامعه هیچ راهی به جز توجه به امر تعلیم و تربیت وجود ندارد.

ضعف نظام آموزش و پرورش موجب ضعف سایر نهادهای اجتماعی می‌شود

امین جعفری سرمایه گذاری آموزشی را یک سرمایه گذاری عظیم برشمرد و ابراز داشت: هزینه‌ای که صرف یک دانش آموز می‌شود، سود آن چند برابر خواهد بود و آموزش و پرورش در ارتقای سایر نهادهای اجتماعی موثر است و ضعف آن موجب می‌شود تا سایر دستگاه‌ها و نهادهای جامعه نیز متضرر شوند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdchtqnxd23nk.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما