يکشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 3490
خاتمی:

آیت الله شاه آبادی فقیه و اصولی برجسته ای بود

قم نيوز : قم نیوز: عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله شاه آبادی فقیه، اصولی و فیلسوفی بزرگ و برجسته در حوزه های علمیه بود.
آیت الله شاه آبادی فقیه و اصولی برجسته ای بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیداحمد خاتمی بعدازظهر یكشنبه در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیكر مطهر آیت الله شاه آبادی گفت: این عالم ربانی همه عمر ارزشمند خود را در مسیر نشر آموزه های دینی طی كرد.

وی خاطرنشان كرد: این فقیه وارسته فرزند آیت الله العظمی شاه آبادی بود كه ایشان استاد حضرت امام خمینی(ره) بودند و این افتخاری بزرگ برای این بیت است.

امام جمعه موقت تهران گفت: آیت الله شاه آبادی شاگردان بسیاری را در حوزه های علمیه تربیت كرد كه هر كدام امروز از استوانه های علمی و اخلاقی حوزه ها هستند.

دیگر عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت: توفیقات علمی مرحوم آیت الله شاه آبادی به ویژه در قدرت بیان مسایل علمی و دقت و توجه در اندیشه دینی اعجاب انگیز است.

حجت الاسلام محمود رجبی افزود: این عالم ربانی از شخصیت های برجسته حوزه های علمیه و از علمای سرآمد در مسایل فلسفی، عرفانی، فقهی و اصولی بود.

وی با اشاره به اخلاق و معنویت برجسته آیت الله شاه آبادی خاطرنشان كرد: ایشان از نظر عرفان و معنویت از درجات بسیار شایسته ای برخوردار بود كه فضایل اخلاقی این بزرگوار می تواند برای همه طلاب و فضلای حوزه های علمیه الگو و نمونه باشد.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: آیت الله شاه آبادی در ابعاد مختلف علمی، جامعیت و عمق تفكر بی نظیری داشت كه امروزه كمتر عالمانی را می توان با این بسط در فراگیری علوم دینی در حوزه های علمیه بیابیم.

وی رحلت آیت الله شاه آبادی را ضایعه ای بزرگ برای حوزه های علمیه دانست.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.wnxt23nkvftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما