شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۵
کد مطلب : 34951

ارایه ۳۰ طرح تجاری سازی شده در نمایشگاه فن بازار قم

قم نيوز : قم نگار: رئیس پارک علم و فناوری قم و مسوول کمیته نمایشگاه فن بازار ستاد هماهنگی هفته پژوهش، از ارایه ۳۰ طرح تجاری سازی شده درنمایشگاه فن بازار هفته پژوهش و فناوری این استان خبر داد.
ارایه ۳۰ طرح تجاری سازی شده در نمایشگاه فن بازار قم
به گزارش قم نگار، سید حسین اخوان علوی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه فن بازار طی روزهای ۱۶ تا ۱۸ آذر ماه در محل نمایشگاه های دائمی قم، اظهار داشت: این نمایشگاه ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز دوشنبه شانزدهم آذرماه با حضور استاندار قم در بیش از ۳۰ غرفه آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه در آغاز قرار بود، در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شود، تصریح کرد: طبق درخواست دستگاه های برگزار کننده، درحال حاضر این نمایشگاه به طور یکسره از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ دایر خواهد بود.

این مسوول همچنین با بیان اینکه درغرفه های این نمایشگاه آثار نخبگان از مراکز عالی آموزشی پژوهشی، حوزه علمیه، پارک علم و فن آوری و همچنین مرکز رشد دانشگاه قم و مرکز رشد سلامت در معرض دید علاقه مندان قرار داده می شود، گفت: در ابتدا قرار بود، شرکت های دانش بنیان در قالب غرفه مستقلی اقدام به نمایش اختراعات و آثار پژوهشی خود نمایند، ولی غرفه آنها در غرفه پارک علم و فناوری ادغام شد.

وی همچنین کلیه طرح های پژوهشی عرضه شده درنمایشگاه را تجاری سازی شده یا در آستانه تجاری شدن عنوان کرد، و افزود: در این نمایشگاه همچنین تسهیل گران و برخی صندوق ها و موسسات مالی اعتباری که تسهیلات در اختیار صاحبان فناوری قرار می دهند، نیز حضور دارند، و از طرح هایی که نیازمند حمایت های مالی و سرمایه گذاری هستند، حمایت های لازم را خواهند داشت.
اخوان با تاکید بر اینکه فلسفه نمایشگاه فن بازار و مهمتر از آن فلسفه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد تجاری سازی اختراعات است، افزود: همه ابداعات و اختراعاتی که از طریق پارک علم و فناوری و مراکز رشد به این نمایشگاه معرفی می شوند، یا تجاری سازی شدند، یا در آستانه تجاری سازی شدن قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای ارایه شده از سوی بنیاد نخبگان قم بیش از ۲۶۰ نخبه در رشته ها و گروه های مختلف تحت پوشش این بنیاد قرار دارند، گفت: دانش آموختگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، دانش آموزان، مخترعین، برگزیدگان جشنواره های مختلف علمی بویژه فارابی، خوارزمی، شیخ بهایی و رازی، هنرمندان، استادان دانشگاه و استادیاران جوان از جمله گروه های متعدد نخبگان در این استان را تشکیل می دهند.

وی گفت: به رغم اینکه حوزه علمیه مرکز نخبگان جداگانه ای را دارد، ولی تعدادی از طلاب به دلیل کسب رتبه در جشنواره هایی مانند فارابی تحت پوشش بنیاد نخبگان استان نیز قرار دارند.

اخوان همچنین با اشاره به حمایت های مادی، معنوی و اجتماعی بنیاد از نخبگان تحت پوشش خود، گفت: این نهاد در زمینه های مختلف توانمند سازی، اشتغال و ادامه تحصیل حمایت های خوبی را انجام می دهد، به نحوی که معمولا نخبگان با مشکل بیکاری مواجه نیستند.

وی همچنین با اشاره به حمایت های پارک علم و فناوری از نخبگان، تصریح کرد: آن دسته از نخبگان که دارای اختراعات ارزیابی شده هستند، و یا در جشنواره های علمی مانند خوارزمی طرح های فناورانه دارند، بخشی از جامعه هدف این پارک محسوب می شوند، و تاکنون نیز چندین نفر از بنیاد به پارک علم و فناوری شدند، و در حال حاضر به عنوان یک واحد و هسته فن آور تحت پوشش پارک هستند، و به فعالیت های علمی و پژوهشی اشتغال دارند.

۱۹ تا ۲۵ آذر ماه به عنوان هفته پژوهش و فناوری و ۲۵ آذر ماه به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.

هفته پژوهش و فناوری امسال درقم از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcb89bf.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما