دوشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 3497
اسماعیلی‌طبا تاکید کرد:

برای ترویج نماز از ابزار هنر استفاده شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر لزوم استفاده از ابزارهای هنری برای ترویج نماز تاکید کرد.
برای ترویج نماز از ابزار هنر استفاده شود
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا در نشست بررسی عملکرد ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص اهمیت نماز اظهار داشت: اگر بخواهیم اثری ماندگار شود باید از ظرفیت‌های هنری استفاده کنیم، به همین منظور در خصوص نماز و ترویج این فریضه نیز برنامه‌های هنری در حال اجرا داریم.

وی تصریح کرد: موضوع نماز اول وقت در هسته مرکزی شهر در شورای فرهنگ عمومی مطرح شده و قرار است در شورای اتاق فکر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه گفت: در بحث صدور مجوز تهیه کنندگان فیلم‌های سینمایی تأکید شود که موضوع نماز در فیلم‌ها پررنگ‌تر نمایش داده شود.

وی گفت: تشکیل جلسه با ستاد اقامه نماز استان، مسئول دبیرخانه و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اطراف حرم در خصوص نماز جماعت اول وقت از برنامه‌های دیگر این اداره کل پیرامون ترویج این فریضه بوده است.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از روند برگزاری اقامه نماز جماعت در اداره کل و مجموعه‌های وابسته به این اداره کل ارائه کرد.

همچنین حسین نیازمند مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده اظهار داشت: توزیع بسته آموزش شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز در بین کارکنان، قرعه کشی مسابقه کتابخوانی چشمه سار معرفت بعد از نماز جماعت و اهدا جوایز، نصب انواع پلاکارد و استند پیرامون نماز در اداره کل و مجموعه‌های تابعه و همچنین ارسال انواع پیام توسط حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس ستاد اقامه نماز این اداره کل، از طریق پیام رسان به کارکنان در خصوص اهمیت نماز اول وقت از جمله فعالیت‌های این واحد بوده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.o8xbjh8ef9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما