دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب : 35027
آیت الله علوی گرگانی:

تدبر و تفکر در قرآن کریم در سنین پایین به کودکان آموزش داده شود

قم نيوز : قم نگار: آیت‌الله علوی گرگانی گفت: سعی کنیم فرزندان ایران را از کودکی به تدبر و تفکر در آیات الهی و عمل به آن هدایت کنیم.
تدبر و تفکر در قرآن کریم در سنین پایین به کودکان آموزش داده شود
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیدمحمدعلوی گرگانی شامگاه یکشنبه در دیدار با مسئولان و اعضای ستاد اجرایی مدهامتان با اشاره به ثقل اکبر بودن قرآن کریم اظهار داشت: علمای اسلام تفاسیر متعددی برای این عبارت قائل‌اند. بعضی‌ها گفته‌اند تعبیر ثقل اکبر برای قرآن به دلیل عجز انسان‌ها از درک آیات الهی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه قرآن ۷۰ بطن دارد، افزود: قرآن کتابی الهی است که خداوند از روی لطف خود برای ما فرستاده است.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قرآن نور است و نور مطلوب به ذات است. بنابراین قرآن برای همه جوامع بشری و در همه دوران‌ها قابل استفاده است.

وی این کتاب آسمانی را یکی از نعمت‌های بزرگ خدا به بشریت دانست و افزود: منظور از «کرّمنا بنی آدم» قرآن است. زیرا خدا با نزول کتب الهی به انسان‌ها کرامت بخشید.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: در صورتی می‌توانیم ادعا کنیم که دور قرآن مثل پروانه می‌گردیم که به آن عمل کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت درک مفاهیم قرآن و عمل به آن تصریح کرد: سعی کنیم ملت ایران را از کودکی به تدبر و تفکر در آیات الهی و عمل به آن هدایت کنیم.

وی بیان کرد: لازم است در این خصوص از توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله قرآن و نقش ایشان در گسترش قرآن در جامعه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcguz9w.ak9nx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما