چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 35127
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم:

۳۳۰ مرکز خدمات درمانی در سطح استان قم فعالیت می‌کنند

قم نيوز : قم نگار: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه بیشترین بودجه‌ای که در زمینه درمان هزینه می‌شود مربوط به درمان مستقیم است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۳۰ مرکز در سطح استان در حال فعالیت هستند.
۳۳۰ مرکز خدمات درمانی در سطح استان قم فعالیت می‌کنند
به گزارش قم نگار، حسن صادقی در همایش کمیته‌های بیمه و درمان سراسر کشور که ظهر امروز در سالن جلسات بیمارستان تأمین اجتماعی امام رضا (ع) قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در استان قم اظهار داشت: باید بدانیم مدینه فاضله در حوزه درمان وجود ندارد و گر چه بیمارستان‌های ما وضعیت بهتری دارد اما با استانداردهای لازم فاصله زیادی داریم.

معاون دبیرکل خانه کارگران ایران با تأکید بر اینکه باید نقاط قوت و ضعف در حوزه درمان بررسی و تبیین شود، افزود: درسال جاری درسطح کشور به دلیل وجود طرح تحول نظام سلامت تقاضای القائی به‌وجود آمده اما در حوزه کارکنان حقوق‌ها افزایش زیادی نداشته است.

در این جلسه داوود علی محمدی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در کشور دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار داشت: ویژگی عمده تأمین اجتماعی در بخش درمان وجود دردمندان و بیمه شدگان هستد.

علی محمدی با بیان اینکه بیشترین بودجه‌ای که در زمینه درمان هزینه می‌شود مربوط به درمان مستقیم است، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۳۰ مرکز در سطح استان در حال فعالیت هستند که از این میان بیش از ۷۲ مرکز تحت عنوان مراکز بستری ارائه خدمات می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۹۳ درصد بستری‌های کل کشور مربوط به بخش درمان مستقیم است، گفت: بودجه زیادی در بخش درمان مستقیم مورد نیاز است و استان قم یکی از محروم‌ترین استان‌ها در بخش درمان مستقیم است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه در سال ۹۲ توانستیم یک بیمارستان ۱۲۰ تخت‌خوابی در استان قم داشته باشیم، افزود: بیمارستان امام رضا (ع) تا چند ماه پیش با مشکل آسفالت نبودن جاده مواجه بود اما در حال حاضر جزء معدود بیمارستانهایی هستیم که در آن جراحی مغز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchqznx.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما