سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 35283
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

حوزه‌های علمیه در مسائل مربوط به فضای مجازی پژوهشگر تربیت کنند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: حوزه‌های علمیه درباره مسائل مرتبط با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با پرورش پژوهشگر و دانشمند می‌توانند سپر محکمی در مقابله با هجمه شایعه‌ها و شبهه‌ها ایجاد کنند.
حوزه‌های علمیه در مسائل مربوط به فضای مجازی پژوهشگر تربیت کنند
به گزارش قم نگار، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: در دین اسلام طلب علم محدود به جنس خاصی نشده و برای همه انسان‌ها چه مرد و چه زن به عنوان فریضه محسوب می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه علم نور است و نور همیشه طالب دارد، افزود: آن‌هایی که در پی کسب علم تلاش نکردند در تاریکی می‌مانند و چه‌بسا هرگز از این تاریکی باخبر نباشند.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: شرایط زمانی و مکانی در موضوع مطلوب بودن علم دخیل است و با توجه به شرایط جدید هر عصر حوزه‌های جدیدی برای علم به وجود می‌آید بنابراین حوزه‌های علمیه درباره مسائل مرتبط با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با پرورش پژوهشگر و دانشمند می‌توانند سپر محکمی در مقابله با هجمه شایعه‌ها و شبهه‌ها ایجاد کنند.

وی با اشاره به شخصیت بانو امین اصفهانی به‌عنوان یک زن مجتهد در علوم دینی تصریح کرد: پاسخگویی به شبهه‌های دینی نباید مختص به آقایان باشد بلکه خانم‌ها نیز می‌توانند درباره مسائل مربوط به خود به‌عنوان پاسخگوی دینی ایفای نقش کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: پرورش بانوان مبلّغ نباید محدود به داخل کشور شود بلکه حوزه علمیه باید به پرورش و اعزام بانوان دین‌پژوه به تمام کشورهای جهان بپردازد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر حصاری با اشاره به تحصیل بیش از ۸۰هزار بانوی طلبه در حوزه‌های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در معاونت پژوهش درصدد به‌کارگیری تمام بانوان پژوهش‌گر در حوزه مسائل دینی هستیم.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران افزود: بیش از ۱۲هزار بانوی طلبه مشغول به کار تالیفی و تحقیقی‌اند که نتیجه آن تولید بیش از ۲۰‌هزار عنوان مقاله و صدها کتاب در حوزه‌های قرآنی، کلامی، مهدویت، خانواده و زنان بوده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeune.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما