پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 35344
آیت الله مکارم شیرازی:

زندگی سلمان فارسی در دوران حکومت‌داری الگوی کاملی از اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نگار: آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید خیال کنید بعد از برجام مشکلات یک مرتبه از بین می‌رود گفت: اقتصاد مقاومتی باید سالیان دراز عملیاتی شود و البته این کار آسانی است.
زندگی سلمان فارسی در دوران حکومت‌داری الگوی کاملی از اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نگار، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در جشنواره سلمان فارسی که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد با تبریک به مناسبت برگزاری این جشنواره اظهارداشت: زندگی سلمان می‌تواند برای امروز ما پیام‌های مفید و آموزنده‌ای داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سلمان فارسی زندگی طوفانی و آموزنده‌ای داشت افزود: می‌توان زندگی او را در سه دوره تقسیم بندی کرد که برای امروز پیام و درسی دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطر نشان کرد: دوران اول زندگی او دوره جستجوگری در مورد آئین حق و عشق او نسبت به پیامبری که در آخر الزمان در حجاز زندگی می‌کند بود، دورانی که خدمت پیامبر اکرم (ص) رسید و به علم آموزی پرداخت و به درجات بالایی دست یافت، دوره‌ای که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) داشت و دوره سوم مخصوص دوره استانداری مداین است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه سلمان جوانی به نام روزبه بود که جذب مذهب زرتشتی شده بود گفت: او روزی جذب برنامه‌های کلیسا شد.

وی گفت: دوره اول زندگی سلمان دارای پیام زیادی است اول اینکه نباید چشم و گوش بسته تسلیم شرایط زندگی شد بلکه باید دنبال حق و استدلال و منطق بود و عاشق حق بوده و در این مسیر از هیچ کاری فروگذار نکنیم.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سلمان از خانواده مرفهی بود اما تن به بردگی داد تا در مسیر عشق و هدفش پیش برود تصریح کرد: دنیای امروز به سمت مادی گرایی حرکت کرده است نباید از داشتن نظام مبتنی بر دین وحشت داشته باشیم، نباید از این اقلیت وحشت داشت چرا که بقیه در بی‌راهه حرکت می‌کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه سلمان همه این سختی‌ها را برای رسیدن به هدفش یعنی پیامبر خاتم تحمل کرد خاطر نشان کرد: در دوران دوم زندگی، سلمان در محضر استاد بزرگ خود و سپس امیر المومنین امام علی (ع) درس آموخت.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم در مورد علم و دانش سلمان فرمودند سلمان دریایی است که عمق و کرانه‌هایش ناپیدا است و گنجی است که هرچه از آن بردارند پایان نمی‌یابد. سلمان از ما اهل بیت است، حکمت و دانش از زبان او فرو می‌ریزد گفت: پیام این دوره زندگی سلمان این است که زمانی که استادی پیدا کردی او را‌‌ رها نکن.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب شرایط به گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند علم بیاموزند اما به برکت انقلاب کتاب‌های زیادی نگارش شده است باید از این آثار استفاده شود تصریح کرد: امروز در‌های علوم اسلامی به روی همه گشوده شده است و جوانان حالا که فرصت وجود دارد باید استفاده کنند.

وی با اشاره به دوره سوم زندگی سلمان گفت: دوره سوم زندگی او مربوط به پس از پیامبر اکرم بود که هیچگاه دست از حمایت امام علی (ع) برنداشت و همه جا از حق امیر المومنین می‌گفت.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برخی می‌پرسند آیا اسلام به ایران تحمیل شد یا نه؟ پاسخ این است که اسلام شر دیکتاتوری طرفدار نظام طبقاتی را از ایران برچید. سال‌ها پس از اسلام آتشکده‌ها برپا بود و خود مردم پس از شناخت اسلام آن را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه گرایش ایرانیان به اسلام قسمت زیادی مدیون سلمان فارسی است خاطرنشان کرد: پیام دوره سوم زندگی سلمان‌‌ همان اقتصاد مقاومتی است، او نشان داد که حتی یک حاکم چگونه می‌تواند زندگی ساده داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید خیال کنید بعد از برجام مشکلات یک مرتبه از بین می‌رود اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی باید سالیان دراز عملیاتی شود این کار آسانی است، اینکه انسان به زندگی ساده عادت کند کار سختی نیست، در مقابل این دشمنان باید اینگونه زندگی کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسم نظام اسلامی امروز همه جا می‌درخشد شب و روزی بر رئیس جمهور آمریکا نمی‌گذرد که حرفی از ایران نزند و این نشانه اهمیت ایران است گفت: امروز مشکلاتی را داریم اما قدرت منطقه‌ای شده‌ایم باید از زندگی سلمان درس بگیریم که امیدواریم از این همایش نتایج فراوان برده شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdci5pap.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما