سه شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 3543
مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة ‌النبی خبر داد

اجرای طرح حجاب ریحانه النبی در 114 مدرسه کشور

قم نيوز : قم نبوز: مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة ‌النبی از اجرای طرح حجاب ریحانه النبی در 114 مدرسه کشور خبر داد.
اجرای طرح حجاب ریحانه النبی در 114 مدرسه کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی ابراهیم‌پور با اشاره به طرح حجاب ریحانه النبی اظهار کرد: این طرح در هفت شهر تهران، مشهد، ساری، ارومیه، شیراز، اصفهان و کاشان در مدارس ابتدایی و آسیب‌پذیرترین نقاط شهرها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه طرح حجاب ریحانة النبی در ۱۱۴ مدرسه اجرا می‌شود، گفت: ۲۴ مدرسه در تهران، ۲۵ مدرسه در ساری، ۱۴ مدرسه در مشهد، ۱۶ مدرسه در ارومیه، ۱۵ مدرسه در اصفهان، ۱۰ مدرسه در شیراز و ۱۰ مدرسه در کاشان مجری این طرح هستند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة ‌النبی خاطرنشان کرد: این طرح در قالب سه محور آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در مدارس از سوی خواهران طلبه شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰۳ مربی که به طور عمده خواهران طلبه فارغ‌التحصیل شهرستان‌ها هستند، اجرای این طرح را زیر نظر شعبه آن شهرستان بر عهده دارند.

ابراهیم‌پور عنوان داشت: ۲۱ هزار دانش‌آموز در قالب ۶۹۶ کلاس در پایه‌های سوم، چهارم و پنجم زیر پوشش این طرح قرار دارند.

وی با اشاره به شرایط اجرای طرح حجاب ریحانة النبی گفت: در این طرح هیچ اجباری نسبت به پذیرش حجاب برتر از سوی دانش‌آموزان نداریم و دانش‌آموزان در دو گروه حافظان و حامیان حجاب می‌توانند در فعالیت‌هایی که در مدرسه اجرا می‌شود شرکت کنند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة ‌النبی به تفاوت حافظان و حامیان حجاب اشاره کرد و افزود: حافظان حجاب، حجاب برتر را انتخاب کردند ولی حامیان حجاب دارای حجاب مطلوب هستند و از حجاب برتر برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح در سال جاری هزار و ۷۳۹ نفر از مجموع ۲۱ هزار نفر از حافظان حجاب بودند که اکنون این تعداد به بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده و تا پایان سال این رشد ادامه دارد.

ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: کتاب آموزشی مروارید بهشتی در طرح حجاب ریحانه النبی تدوین شده و این کتاب محور اصلی فعالیت در اجرای این طرح است و در طول سال تحصیلی در مدارس تدریس می‌شود.

وی بیان داشت: در پایان این طرح، راهپیمایی حافظان حجاب در شهرهای یاد شده اجرا و جشن حجاب و آیین چادرگذاری برای دانش‌آموزان سال پنجم حافظ حجاب برگزار می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة ‌النبی طرح شهری خوش‌حجابی را از دیگر طرح‌های اجرایی مرکز ذکر کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح تثبیت حجاب دختران محجبه برای گروه سنی هفت تا ۱۴ سال است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در سه محور آموزشی، خدماتی و فرهنگی اجرا می‌شود و اکنون در شهرهای ارومیه، ساری، مشهد و کاشان در حال اجراست.

ابراهیم‌پور یادآور شد: ۷۵۰ نفر در ارومیه، ۳۰۰ نفر در ساری و ۲۰۰ نفر در کاشان به عنوان عضو در طرح خوش‌حجابی پذیرفته شده‌اند.

وی گفت: این طرح به صورت شبکه ملی طراحی شده و در صورت حمایت از آن به صورت شبکه‌ ملی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcg.t9wrak9nwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما