سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 35728
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسئولان با الگوگیری از اخلاق سیاسی پیامبر(ص) جامعه نبوی را محقق کنند

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اخلاق سیاسی پیامبر (ص) و لزوم توجه به آن گفت: مسئولان و مردم در حکومت داری و سبک و کیفیت زندگی رسول خدا را مدنظر خود قرار دهند تا رسیدن به جامعه نبوی امکان پذیر شود.
مسئولان با الگوگیری از اخلاق سیاسی پیامبر(ص) جامعه نبوی را محقق کنند
به گزارش قم نگار، یت‌الله محمدتقی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد پیامبر (ص) اظهار داشت: رسول خدا پیامبر رحمت است که در قرآن کریم از ایشان به عنوان بشیر و نذیر نام برده شده است، ائمه(ع) و پیامبر(ص) در عین رأفت و مهربانی با محبان اهل بیت (ع) در برابر کفار به شدت برخورد می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم الگوگیری از شیوه حکومت داری رسول خدا در جامعه اسلامی افزود: برای رسیدن به جامعه نبوی باید برنامه‌هایی که رسول خدا آورده است را اجرا کنیم و در زندگی خویش از پیامبر(ص) سرمشق بگیریم و به این موضوع توجه کنیم که با شعاردادن جامعه نبوی محقق نمی‌شود.

آیت الله پورمحمدی با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه بیان کرد: امام علی(ع) در نامه‌ای به عثمان بن حنیف می‌فرماید شما مرا یاری کنید وبا عفت و پاکدامنی همراه من باشید تارستگار شوید، اگر ما سیره عملی رسول خدا را نصب العین قرار دهیم به موفقیت می‌رسیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اخلاق سیاسی پیامبر(ص) و لزوم توجه به آن عنوان کرد: مسئولان و مردم در حکومت داری و سبک و کیفیت زندگی رسول خدا را مدنظر خود قرار دهند تا رسیدن به جامعه نبوی امکان پذیر شود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی رسول خدا گفت: خداوند در قرآن کریم به خلق عظیم پیامبر(ص) شهادت می‌دهد، شخصی به خدمت رسول خدا آمد و با عصبانیت عبای ایشان را کشید به گونه‌ای که گردن مبارک پیامبر(ص) خدشه دار شد و با تندی به رسول خدا گفت که شترهای خود را آورده‌ام تا بار آن‌ها را از گندم پرکنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر(ص) جواب بدی را به خوبی می‌دادند که این موضوع باید الگوی همگان باشد، اظهار داشت: رسول خدا به آن شخص گفت آیا می‌خواهی همان گونه که با من برخورد کردی من هم با تو برخورد کنم آن شخص در پاسخ گفت نه، رسول خدا گفت چرا و آن شخص گفت من می دانم شما جواب بدی را با بدی نمی‌دهی و با رفتار خوب با من برخورد می‌کنی که رسول خدا دستور داد بارهای شتر او را با گندم پر کنند.

آیت الله پورمحمدی بیان کرد: رسول خدا دارای اخلاق بی نظیر و نمونه‌ای بودند که در تاریخ اسلام به آنها اشاره شده است که ما هم باید اهتمام داشته باشیم که رفتار و عمل و اخلاقمان همانند پیامبر(ص) باشد و جواب بدی را به خوبی بدهیم تا رضای الهی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcevf8x.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما