سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 36105
دبیر جشنواره هنرهای آسمانی:

اختتامیه جشنواره هنرهای آسمانی بهمن ماه در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار: دبیر جشنواره هنرهای آسمانی گفت: اختتامیه این جشنواره ۱۵ بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر همراه با نشست‌های تخصصی در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می‌شود.
اختتامیه جشنواره هنرهای آسمانی بهمن ماه در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام و المسلمین محمود ملکدار ظهر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره هنرهای آسمانی با اشاره به اتمام مهلت فراخوان و آغاز داوری آثار این جشنواره اظهار داشت: بیش از هزار اثر در قالب شعر، داستان و پژوهش از سوی طلاب هنرمند به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر جشنواره هنرهای آسمانی افزود: تشویق و آشنایی حوزویان با هنر، معرفی آثار هنری حوزه‌های علمیه، استفاده از ظرفیت رشته‌های مختلف هنری برای انتقال مفاهیم دینی از جمله اهداف این جشنواره است.

وی درباره تفکیک‌ آثار ارسالی خاطرنشان کرد: ۲۶۶اثر در بخش داستان، ۱۴۲اثر در بخش پژوهش و ۵۹۶اثر در بخش شعر تا آخرین روز فراخوان به دبیرخانه رسیده است که ۱۸۵طلبه برادر و ۲۵۰ طلبه خواهر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

ملکدار بیان کرد: بیشترین تعداد شرکت‌کننده در جشنواره هنرهای آسمانی از استان قم و کمترین تعداد شرکت‌کننده از استان بوشهر است.

دبیر جشنواره هنرهای آسمانی از داوری ۳مرحله‌ای آثار خبر داد و گفت: تا ۱۰‌بهمن ماه داوری نهایی آثار توسط اساتید برجسته کشوری به اتمام می‌رسد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جنبی این جشنواره برگزاری نمایشگاه آثار هنری حوزویان با نام «انقلاب اسلامی، هنر آسمانی» در کتابخانه جدید آستانه حضرت معصومه (س) است که در کنار این نمایشگاه نیز برنامه‌های هنری توسط داستان نویسان، شاعران و پژوهشگران طلبه برگزار می‌شود.

ملکدار با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه درصدد برگزاری با کیفیت جشنواره‌های ادبی و هنری است، عنوان کرد: برای تخصصی‌تر شدن جشنواره در سال آینده فراخوان جشنواره هنرآسمانی با موضوع هنرهای نمایشی، تجسمی و پژوهش اعلام می‌شود.

دبیر جشنواره هنرهای آسمانی از راه اندازی بانک اطلاعات هنرمندان حوزوی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر‌اساس فراخوان اعلامی اطلاعات و آثار طلاب متخصص در ۶ رشته هنری در این بانک به ثبت می‌رسد که فرآیند ثبت این اطلاعات در حال انجام است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره چگونگی حمایت از آثار جشنواره هنرهای آسمانی اظهار داشت: بعد از معرفی برگزیدگان درصدد جذب بودجه و همکاری برای چاپ آثاری که با اهداف جشنواره مطابقت داشته باشد در دو بخش مجلات تخصصی و کتاب مستقل هستیم.

ملکدار با اشاره به انتشار مجله تخصصی هنر از سوی دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی بیان کرد: این مجله با هدف برقراری ارتباط علاقه‌مندان هنر با هنرمندان حوزوی و ارائه رویکردهای دین اسلام درباره رشته‌های هنری توسط فضلای هنرمند حوزه علمیه منتشر می‌شود.

دبیر جشنواره هنرهای آسمانی افزود: اختتامیه جشنواره ۱۵بهمن ماه در دو نوبت صبح و عصر همراه با نشست‌های تخصصی در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار می‌شود.

رمضانعلی بذرافشان مدیر اطلاع‌رسانی و ارتباطات جشنواره هنرهای آسمانی نیز در ادامه درباره بانک اطلاعات طلاب خاطرنشان کرد: این بانک اطلاعات در سه سطح زندگینامه طلاب هنرمند، شناسایی آثار و محصولات ادبی و هنری طلاب و تهیه آرشیوی از این محصولات برای ارائه به هنرمندان و پژوهشگران راه اندازی شده است.

وی با اشاره به خلأ هنرمند دینی در فضای هنری کشور گفت: بسیاری از هنرمندان درباره مشاوره‌های دینی برای تولید آثار هنری متقاضی همکاری با حوزویان‌اند.

بذرافشان افزود: مصاحبه تخصصی با نخبگان ادبی و هنری حوزوی برای رصد و سوژه‌شناسی در راستای پرکردن کمبودهای موجود در هنر کشور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح مدارس علمیه برای استعدادیابی و کشف استعدادهای هنری حوزه علمیه در استان‌های دیگر از برنامه‌های دبیرخانه جشنواره هنرهای آسمانی است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcenz8x.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما