سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 36112
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

احداث ۲۰۰ هکتار کمربند سبز برای قم تا پایان سال جاری

قم نيوز : قم نگار: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از احداث ۲۰۰ هکتار کمربند سبز برای قم تا پایان سال جاری در قم خبر داد.
احداث ۲۰۰ هکتار کمربند سبز برای قم تا پایان سال جاری
به گزارش قم نگار ، پیام جوادیان با بیان اینکه مساحت کل فضای سبز هزار و ۸۵۰ هکتار است گفت: از این رقم یک هزارو ۴۰۰ هکتار مربوط به کمربند سبز است و مابقی به صورت پارک‌ها، بوستان‌ها و باغچه‌های طولی هستند.

وی با بیان اینکه میزان سرانه مطلوب فضای سبز ۱۷.۵ متر است خاطرنشان کرد: سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر ۴.۲ بوده و سرانه تفرجگاهی تنها ۲.۴ است که این آمار در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار پایین است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: یکی از برنامه‌ها توسعه پارک‌ها و بوستان‌ها است، در پایان سال ۹۴ حدود ۱۴۰ هزار متر مربع بوستان و پارک شهری داریم که یک سوم بودجه آن از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و مابقی آورده شهرداری است.

وی عنوان کرد: ۱۷۰ میلیارد ریال صرف پارک سازی عرصه‌ها شده و تا پایان سال حدود ۲۰۰ هکتار کمربند سبز خواهیم داشت که بازدارنده ورود انواع آلاینده‌ها است و در این راستا عرصه‌ها شناسایی شده و با مساعد شدن هوا از ۱۵ بهمن عملیات توسعه شروع می‌شود.

جوادیان اظهار کرد: در کنار این کارهای توسعه‌ای، توسعه حجمی نیز مورد توجه قرار داشته و بحث واکاری بسیار مهم است و با توجه به اینکه جاهای خالی وجود دارد برنامه ساماندهی اجرا شده و ۲۱۰ هزار اصله درخت چند ساله در سطح شهر خواهیم کاشت.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccisq1.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما