قم نيوز : قم نگار: استاندار قم با حضور در جلسه جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه قم، گزارشي از فعاليت هاي دولت را به اعضاي جامعه ي مدرسين ارائه نمود.
حضور استاندار قم در جلسه جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه قم
به گزارش قم نگار، سيد مهدي صادقي استاندار قم با حضور در جلسه ي جامعه ي مدرسين حوزه ي علميه قم، گزارشي از فعاليت ها و اقدامات و همچنين وضعيت استان قم در حوزه هاي مختلف سياسي، فرهنگي و اقتصادي ارائه نمود.

وي با اشاره به تصويب اجراي پروژه قطار سريع السير تهران- قم- اصفهان در سفر رئيس جمهور به قم افزود: در تلاش هستيم تا با تخصيص اعتبارات لازم زمينه ي برخورداري شهروندان قم و زائرين از اين پروژه مهم ريلي را فراهم كنيم.

نماينده عالي دولت در استان پتاسيل هاي زيارتي و گردشگري قم را مورد توجه قرار داد و تصريح كرد: زيرساخت هاي ضعيف قم در بخش گردشگري موجب شده است تا نتوانيم از اين ظرفيت ها بهره برداري لازم را داشته باشيم.

صادقي با اشاره به روند پيشرفت پروژه ي ملي انتقال آب به قم و فازهاي تكميلي اين طرح خاطرنشان كرد: تكميل آب بند سد كوچري موجب افزايش ذخاير آب استان به ۱۱۰ ميليون متر خواهد شد.

استاندار قم پروژه ي تصفيه خانه ي فاضلاب قم را از ديگر طرح هاي مهم استان و پيشرفته ترين تصفيه خانه ي فاضلاب كشور عنوان و اضافه كرد: اين طرح تاكنون بيش از ۹۷ درصد پيشرفت داشته است و بزودي افتتاح خواهد شد.

وي پايين بودن سرانه ي توليد در قم نسبت به كشور را از ديگر دغدغه هاي مسئولين استان برشمرد و ادامه داد: در تلاش هستيم تا با استفاده از منابع و حمايت هاي بانكي اين معضل مهم را حل كنيم.

نماينده عالي دولت در استان با اشاره به توانمندي هاي قم در زمينه ي انتشارات كتاب و زيرساخت هاي فناوري و اختصاص دو شهرك براي چاپ و نشر و فناوري اطلاعات خاطرنشان كرد: در صورت سرمايه گذاري در بخش محتوا، علاوه بر تاثيرگذاري فرهنگي مي توانيم ارزش فزوده ي خوبي نيز ايجاد كنيم.

نماينده عالي دولت در استان همچنين منطقه اقتصادي سلفچگان را ظرفيتي ويژه براي قم معرفي كرد و با اشاره به كارهاي انجام شده در جهت رونق اين منطقه خاطرنشان كرد: اتصال خط آهن سراسري به اين منطقه از جمله كارهاي مهمي است كه در حال پيگيري آن هستيم.
استاندار قم در ادامه وجود ۲۰۰۰ هكتار بافت فرسوده در قم و اقامت حدود۲۵۰ هزار شهروند در اين محدوده، مسئله ي ايمني بافت فرسوده در مقابل بلاياي طبيعي خصوصا زلزله را يكي از دغدغه هاي مهم خود عنوان و تصريح كرد: در تلاش هستيم تا با جذب سرمايه گذاران بخش خصوصي اين مشكل مهم را مرتفع نماييم.

استاندار قم مشكل فضاي سبز قم و آلودگي ناشي از ريزگردها را مورد توجه قرار داد و افزود: كمربند ۲۰۰۰ هكتاري فضاي سبز از جمله برنامه هايي است كه در حل اين مشكل بسيار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdccsiq1.2bqes8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما