سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : 36273
معاون وزیر کشور در قم:

هزینه اخذ روادید ایران برای کشورهای همسایه کاهش یابد

قم نيوز : قم نگار: معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌های اخذ روادید به ایران گفت: عوارض شهرداری با توجه به مناطق دسته بندی شده است و در چهارچوب قوانین اجرا می‌شود.
هزینه اخذ روادید ایران برای کشورهای همسایه کاهش یابد
به گزارش قم نگار، حسین ذوالفقاری عصر روز گذشته در سومین همایش بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی پناهندگان که در سالن غدیر مجتمع فرهنگی زیارتی یاوران مهدی برگزار شد، اظهار داشت: با یک نگاه اجمالی به جهان اسلام و مسائل منطقه باید دغدغه اصلی ما این باشد که چه عواملی سبب رخ دادن این جنگ‌ها در منطقه شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه باید عوامل رخ دادن جنگ‌ها شناسایی شوند، افزود: دست‌های پلیدی در گوشه و کنار جهان ریشه فرقه سازی در جهان هستند و سرویس‌های فرقه گرایی کشورهایی هستند که دلسوز جهان اسلام نیستند و برای پیشبرد اهداف خود تلاش می‌کنند.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه دستگاه‌های عریض و طویل بین المللی باید تلاش کنند که از جنگ‌ها جلوگیری کنند، گفت: اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها بدنبال وجود آرامش در منطقه نیستند.

وی با بیان اینکه با تغییر دانش، تغییر رویکرد در انسان ایجاد می‌شود، گفت: اگر تمام افراد در چارچوبی که دشمنان می‌خواهند قرار نگیرند آن‌ها را خارج از دین می‌دانند و ملحد می‌خوانند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه همه علما اهل تسنن و تشیع باید به صورت واقعی درجهت پیشبرد اهداف متعالی اسلام تلاش کنند، گفت: جمعی بنام اسلام در پی انحراف اسلام هستند واین افراد معلوم نیست که آلت دست چه کسانی هستند.

ذوالفقاری با تأکید بر انجام کار فرهنگی اجتماعی در رابطه با اتباع خاطر نشان کرد: برخی از مشکلات خاص مهاجران نیست و مشکلات و مسائل مشترک میان هر دو کشور ایران و افغانستان است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشوربا بیان اینکه نزدیک به ۱۱ هزار دانشجوی افغانی در ایران مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۴۵۰ هزار نفر از اتباع افغانی در کشور دارای گذرنامه هستند و هر شش ماه یکبار گذرنامه آن‌ها تمدید می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه باید طرح مشترکی با دولت افغانستان برای بازگشت اتباع افغانی به کشورشان داشته باشیم، گفت: امنیت، تأمین مسکن و مأوا و ایجاد اشتغال برای اتباع افغانی عواملی هستند که باید ایجاد شوند تا اینکه آن‌ها به کشورشان برگردند.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم گامی رو به جلو برای توسعه افغانستان برداریم باید تحصیل کرده‌های افغان را به کشورشان برگردانیم و علاقه بازگشت به وطن در اتباع و نسل سوم را ایجاد کرد.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به لزوم کاهش هزینه‌های اخذ روادید به ایران گفت: بحث عوارض شهرداری نیز با توجه به مناطق دسته بندی شده است و در چهارچوب قوانین اجرا می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه اگر ۵۰ درصد طرح و بسته تشویقی در کشور اجرایی شود مهاجران بیشتری به کشور بازخواهند گشت، خاطرنشان کرد: امنیت افغانستان امنیت ما است و امنیت کشورهای همسایه به هم ربط دارد چرا که سبب نفع هر دو کشور است .

وی با بیان اینکه حتی اگر وجه اشتراک دینی و فرهنگی نداشته باشیم، همسایگی نیز بسیار مهم است، گفت: انتظارات غیر واقعی نمی‌توانیم در شما ایجاد کنیم و شما حق دارید به عنوان سرپرست بهترین زندگی را فراهم کنید اما به امکانات و مقدورات خود توجه داشته باشید.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: روزانه ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰نفر غیر مجاز وارد کشور می‌شوند و مردم باید بدانند که کار فرهنگی را به صورت یک طرفه نمی‌توان انجام داد.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: تلاش کنید افغانستان در انزوا نماند و افراد از ترس نا‌امنی به جای ترک با دشمنان بجنگنند. کمک کنید از اقدامات غیر قانونی جلوگیری و در سیر مشکلات شما حرکت کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcaeune.49ni015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما