شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : 36344
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم

فاز نخست مترو قم تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد

قم نيوز : قم نگار: سخنگوی شورای شهر قم گفت: فاز نخست خط A مترو قم که تا میدان مطهری است به این شرط که مشکلات مالی مانع ادامه کار نشود، تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد.
فاز نخست مترو قم تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش قم نگار، نعمت‌الله عواطف رستمی، با اشاره به اینکه اخیراً بحث فاینانس مترو قم مطرح شده است اظهار داشت: مترو قم و مباحث مربوط به فاینانس آن از چندین سال پیش در شورای شهر مطرح شده و از سال ۹۲ تفاهم نامه‌ای با شرکت چینی و شرکت مترو پارس ساحل خلیج امضا شده بود.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه هنوز نمی‌دانیم این تفاهم نامه به کجا رسیده است افزود: مقرر شده بود طبق این تفاهم نامه فاینانس ۸۵ درصد منابع مالی تامین شود، اما مشخص این نیست این تفاهم‌نامه و فاینانس به کجا رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود شرکت چینی به صورت مهندسی و خرید کالا را برعهده بگیرد و تونلینگ به‌عهده شرکت داخلی باشد خاطر‌نشان کرد: این اتفاق نیفتاده و با منابع مالی خودمان مترو به پیش رفته است.

عواطف‌رستمی با بیان اینکه در سال ۹۳ مبلغ ۵۰ میلیارد با سود ۳۰ درصد وام به پروژه تزریق کرده‌ایم تصریح کرد: ۳۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به پروژه تزریق شده و ۳۰ میلیارد هم به صورت تراکم شناور تصویب کردیم که به شرکت مجری مترو فروخته شود.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در ۱.۵ سال گذشته به پروژه تزریق شده است بیان کرد: این اقدامات برای خط A مترو قم انجام شده که دارای ۱۴ ایستگاه است و از قلعه کامکار تا جمکران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون مشکلی در این زمینه نداریم و تونلینگ کار از بلوار زائر رد شده است خاطر نشان کرد: در رسانه‌ها مطرح شده است در سفر رئیس جمهور چین به ایران بحث فاینانس مترو قم مطرح می‌شود که این موضوع مختص خط B مترو است.

عواطف‌رستمی با بیان اینکه برای هر یک از خطوط A و B مترو قم مصوبه داشته‌ایم افزود: فاز اول خط A مترو که تا میدان مطهری است به این شرط که مشکلات مالی جلوی کار را نگیرد تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری می‌رسد.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه امیدواریم برای خط B این فاینانس در نظر گرفته شود افزود: با این اقدام می‌توانیم امیدوار باشیم که پروژه بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjxtet.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما