شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۹
کد مطلب : 36551
آیت‌الله اعرافی:

جامعةالمصطفی طلاب را برای عملیات‌های امدادی آموزش می‌دهد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به اینکه روحانیت همواره در مسیر انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیشتاز بوده است، گفت: ما بر این موضوع تاکید داریم و در بحث آمادگی برای لحظه خطر و امدادرسانی می‌توانیم طلاب را آموزش دهیم.
جامعةالمصطفی طلاب را برای عملیات‌های امدادی آموزش می‌دهد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی صبح امروز در دیدار مدیرعامل و جمعی از معاونین و مدیران جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی قم باید در انجام کارهای محوله نمونه و ممتاز باشند، اظهار کرد: استان قم ویژگی‌هایی دارد که به واسطه آن همه نهادها و ارگان‌ها باید در دو بعد استانی و فرا استانی وظایف خود را ارائه دهند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این تراز علاوه بر حمایت‌های کشوری، در داخل استان نیز باید فکر بلند و همت مضاعف داشت که این ظرفیت در مدیران استانی به ویژه در جمعیت هلال احمر استان قم وجود دارد.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به اینکه باید هلال احمر در زمینه کاری خود به انجام کارهای پژوهشی با موضوع الزامات دین در عرصه فعالیت‌هایش بپردازد، گفت: قم ظرفیت بالایی در تولید فکر دارد و در عرصه فعالیت‌های هلال احمر نیز که قلمرو وسیعی را شامل می‌شود باید این بحث‌ها با کمک نهادهای حوزوی پایه‌ریزی و تقویت شود.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه ذات هلال احمر بین‌المللی است بیان کرد: از این نظر مشابهاتی بین هلال احمر و جامعةالمصطفی وجود دارد و تجلی آن این است که در بسیاری از کشورها ما و شما هستیم و این حلقه‌ ارتباطی که می‌تواند زمینه بسیاری از همکاری‌ها را فراهم کند.

وی ابراز کرد: خانواده‌های غیرایرانی زیادی در حال حاضر زیر پوشش فعالیت‌های جامعةالمصطفی هستند و می‌توان فعالیت‌های هلال احمر را در میان آنان گسترش داد و در ادامه نیز افق‌های جدیدی را برای ادامه ارتباط ترسیم کرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه روحانیت همواره در مسیر انجام فعالیت‌های خیرخواهانه پیشتاز بوده است، اظهار کرد: ما بر این موضوع در جامعةالمصطفی تاکید داریم و در این زمینه به ویژه در بحث آمادگی برای لحظه خطر و امدادرسانی می‌توانیم طلاب را آموزش دهیم.

محمد گل‌فشان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این جمعیت در سه حوزه امداد و نجات، داوطلبان و جوانان و برنامه‌های فرهنگی و آموزشی انجام شده در هلال احمر استان قم ارائه داد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjviet.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما