دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : 36611
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مطرح کرد

نصب دوربین‌های مداربسته در آثار تاریخی شاخص قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از نصب دوربین‌های مداربسته در آثار ثبتی شاخص استان برای نظارت و حفاظت بیشتر بر اماکن تاریخی خبر داد.
نصب دوربین‌های مداربسته در آثار تاریخی شاخص قم
به گزارش قم نیوز، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی در بازدید از اماکن تاریخی ثبتی استان اظهار کرد: مطالعات کارشناسی و برنامه‌ریزی‌ها برای نصب دوربین صورت گرفته است تا در سال آینده این پروژه عملیاتی شود.

وی افزود: در حال حاضر تعدادی از اماکن تاریخی شاخص استان قم دارای دوربین‌های مداربسته هستند که توسط یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم مورد نظارت قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه روزانه آثار تاریخی ثبتی در قم بازدید و نظارت می‌شوند، گفت: دو اکیپ گشتی در داخل و خارج استان و سه اکیپ ثابت یگان حفاظت این اداره کل روزانه از اماکن تارخی بازدید می‌کنند.

وی افزود: همچنین هشت پایگاه و موزه شامل خانه تاریخی زند، موزه مراجع، مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش، تپه صرم و خانه ملاصدرا در استان فعال است.

رضایی با اشاره به اینکه در استان قم حدود ۳۵۹ اثر تاریخی ثبتی وجود دارد، گفت: این آثار بیانگر فرهنگ اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی مردمان در گذشته بوده است.

وی بیان کرد: مردم فهیم و گردشگران در بازدید از این آثار تاریخی از نوشتن یادگاری، ریختن زباله و آسیب زدن به اماکن اجتناب کنند و خود را حافظ میراث فرهنگی بدانند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgq39w.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما