?>?> اعتبار 300 میلیون دلاری برای حمایت از نخبگان کشور | قم نیوز
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب : 36698
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اعتبار 300 میلیون دلاری برای حمایت از نخبگان کشور

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه 94 بودجه 300 میلیارد دلاری برای حمایت از نخبگان کشور اختصاص گرفت.
اعتبار 300 میلیون دلاری برای حمایت از نخبگان کشور
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی عصر امروز در همایش تجلیل از نخبگان استان قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، با اشاره به وضع نامطلوب نخبگان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر وضع نخبگان به دلیل بضاعت محدود دولت نامطلوب است و تأسیس بنیاد ملی نخبگان یک حرکت مثبت در زمینه حمایت از نخبگان به شمار می‌رود که برخی از نخبگان را پوشش می‌دهد.

وی افزود: در این راستا، ۳۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به بنیاد ملی نخبگان تعلق گرفته است تا بتواند ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی را ارتقاء بخشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه ایران کشور مردم و سرمایه ملی مختص مردم است، خواستار تلاش بیشتر مردم برای حل مشکلات کشور شدند تا پیشرفت را برای کشور به ارمغان آورند.

وی بر ضرورت انسجام دستگاه‌های حکومتی اشاره و عنوان کرد: برای پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی، تلاش بنیاد ملی نخبگان به‌تنهایی کافی نیست که حمایت سایر دستگاه‌ها در قالب یک مجموعه منسجم را طلب می‌کند.

لاریجانی ارتباط دانشگاه با بخش تولید و صنعت را از ضروریات برشمرد و خاطرنشان کرد: برقراری ارتباط سیستماتیک میان دانشگاه‌ها با نیازها و مشکلات روز بازار تولید از نکات مهمی است که باید مدنظر دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاه با برقراری این ارتباط و تخصیص بودجه تحقیقی به بخش تولید، توجه دانشجویان را به سمت تولیدات موردنیاز بازار جلب کرده و از ظرفیت‌های درونی در راستای کاهش مشکلات استفاده می‌کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مقوله پژوهش در کشورهای توسعه‌یافته را موردتوجه قرار داد و گفت: بر اساس آمار ۹۸ درصد بودجه خرج شده در زمینه تحقیق و توسعه مربوط به چند کشور توسعه‌یافته است که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع برای پیشرفت، اقتدار و اقتصاد کشور است.

وی با اشاره به وابسته نبودن کشورها به نفت گفت: رمز پیروزی آن‌ها تکیه‌ بر مسئله تولید و توسعه و بر اساس شاخص‌ها و نیازها است که اگر در ایران نیز به آن توجه شود دیگر نگرانی برای تولیدکنندگان وجود ندارد.

لاریجانی در پایان با آرزوی بهبود وضع کشور و نخبگان اظهار کرد: امیدواریم شرایط کشور و وضع نخبگان بهبودیافته و شرایط فعلی عوض شود تا دغدغه فکری و مشکلات از سر راه نخبگان برداشته شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbw0bf.rhb09piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما