پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب : 36719

پروژه‌های علوم پزشکی قم با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با ایام الله دهه فجر پروژه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور وزیر بهداشت افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
پروژه‌های علوم پزشکی قم با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر ضمن تبریک این ایام گفت: ایام‌الله دهه فجر یادآور خاطراتی است که در آن مردم در عرصه حاضر شده و در دفاع از ارزش‌های اسلامی تلاش کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای عظیم آن گفت: این انقلاب سر آغاز یک تحول عظیم در ایران شد و نظام اسلامی نیز با حمایت از جوانان خود در رشد و شکوفایی و گسترش نخبه پروری تلاش کرد.

ایرانی‌خواه با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی بیان کرد: در آن دوران وضعیت درمانی و بهداشتی به شدت وخیم بود و شاهد از بین رفتن بسیاری از هموطنان به دلیل عدم توجه به مسائل بهداشتی بودیم، اما به یمن پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروزه تحول عظیمی در حوزه سلامت، درمان و بهداشت کشور رخ داده و فضای مطلوبی نسبت به گذشته را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت گفت: این طرح نیز که در دولت و با حمایت رئیس جمهور و تایید رهبر معظم انقلاب و مراجع و علما انجام شد، به عنوان طرحی عظیم درسطح کشور در حال اجرا است که قم به عنوان پایلوت اجرای این طرح با پوشش صددرصدی کار را اجرایی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر در استان قم بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی خدمات درمانی ارائه می‌کنند و علاوه بر آن در کلینیک‌ها و مراکز درمانی نیز پزشکان متخصص و متعهد اقدام به خدمات درمانی و بهداشتی می‌کنند.

ایرانی‌خواه با اشاره به خدمات عمرانی صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عملیات ساختمانی بیش از ۸۰۰ تخت بیمارستانی توسط دانشگاه در دست انجام است که حدود ۵۰۰ تخت آن تا سال آینده آماده شده و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: همچنین ساخت شهرک سلامت و تجهیز بیمارستان ‌یک‌هزار تختخوابی که رئیس جمهور در جمع مردم قم قول آن را داده بود نیز در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پروژه‌های دانشگاه همزمان با ایام الله دهه فجر گفت: تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان آموزشی شماره یک پردیس دانشگاهی با طراحی و معماری اسلامی ایرانی به متراژ ۸ هزار و ۲۴۲ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال با استعداد پذیرش ۸۰۰ دانشجو از جمله این طرح‌هاست.

ایرانی‌خواه بیان داشت: این مرکز دارای هشت آزمایشگاه مجهز، دو تالار تدریس و سه مخزن کتابخانه و سالن مطالعه است که مورد استفاده دانشجویان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: همچنین تکمیل و بهره برداری از خوابگاه ۵۰۰ نفره دختران پردیس دانشگاهی به متراژ ۹ هزار و ۱۵۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد میلیون ریال و افتتاح فاز نخست محوطه سازی پردیس دانشگاهی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات و پروژه‌هاست که همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: یکی از پروژه‌های ما افتتاح مرکز بهداشت شهرستان به متراژ ۲ هزار و ۳۳۷ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال است که می‌تواند در گسترش خدمات بهداشتی به همشهریان موثر باشد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf1edm.w6dvyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما